• 1983an

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

• 1983an

Jag får göra det, missade telefontiden idag, får ringa imorgon så får jag se vad dom säger. Misstänker också att det kan var det som krånglar..

• 1983an
    EmyJ skrev 2014-12-04 12:30:57 följande:

Hur har det gått? Hur mår du?

Det känns fortfarande inge bra i magen, jag fick tid i morgon bitti så får vi se vad dom säger. Dom ville titta hur det såg ut så får jag ta det därifrån. Hoppas bara det inte det är massa vätska i buken, fick ordination att dricka mycket vatten nu för säkerhets skull. Tycker ju att det borde lägga sig eftersom jag inte fick tillbaka nåt embryo..

Sen kanske jag vågar fråga hur det gått för oss, är rätt nervös för att höra hur många embryon vi fått. Tidigare har vi två vid båda tillfällena.. Hoppas på fler nu när vi fick ut fler ägg.. Kan man inte bara få se in i framtiden? :)
  • 1983an
    Ssa skrev 2014-12-04 15:31:05 följande:

Hur mår du ? Jag förstår det är jobbigt ! Men en överstimulering efter ET oftast tyder på graviditet. Var du i riskgruppen för ÖS?

Krya på dig !

Svullen som en ballong och ont, men vi får se vad dom säger imorgon. Det är ingen graviditet, fick inget tillbaka pga överstimuleringen. Ja, jag har pco.. Har nån annan det här inne förresten, intressant att höra hur det sett ut för er, jag har alltid ca 50-60 blåsor på äggstockarna, i vanlig cykel, alltså väldigt små då.. Hur många ska man ha för att klassas som polycistiska ovarier? Hur många har ni ostimulerat?
  • 1983an
    Cegesi skrev 2014-12-04 16:44:02 följande:

Jag har också PCO. Har många ostimulerad men inte 50-60 (tror jag). Vet inte hur många en ska ha för att klassas som PCO-typ. Har ÄP imorgon men senaste VULen så hade jag ca 18 potentiella blåsor i varierande storlekar och mängder av små.

Okej, nej inte jag heller. Spelar väl egentligen ingen roll, var mest nyfiken på hur det är för andra.

Vad spännande det låter toppen ju! Hoppas det blir många fina ägg! :)
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-12-04 18:06:06 följande:

Jag har haft pärlband förut.. Men sista året har jag inte haft några blåsor.. Jag har istället haft ägglossning nästan varje månad. Men jag har ju PCOS med övervikt och annat kul på köpet, så det har varit väldigt skönt sista året när det iaf har funkat med äggstockarna..

Okej, vad skönt att det funkar bättre. Hoppas det fortsätter så. Kan inte så mkt om pcos, är det något som kan mildare med tiden?
  • 1983an

Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..

Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(

• 1983an
    Kakan1976 skrev 2014-12-05 12:32:43 följande:

Skönt att det inte var nån vätska! Sa de hyr Lutinus skulle hjälpa?

Fasen vad surt på de 8. Förstår verkligen att det känns jobbigt :(

Ja det känns verkligen tråkigt, men som tur är får man försöka igen, får försöka tänka positivt.

Hon förklarade att det kunde hjälpa äggstockarna komma tillbaka i normalläge lite snabbare. Ska ta det i 10 dagar, men höra om mig om det förvärras. Dom tog njur och leverprover som jag ska få svar på o eftermiddag, men hon trodde det skulle se normalt ut. Ska däremot se till att dricka mkt vätska ändå just in case.
  • 1983an
    Pommac1 skrev 2014-12-05 12:49:34 följande:

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

Tråkigt att höra :( men bra att ni får ett försök till!

Jag hänger också på om det finns nån januaritråd, är inte så aktuell här längre.. Kram
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-12-05 14:32:11 följande:

Kram på dig! Hoppas det går bättre nästa gång och att du snart mår bra i magen!

Tack söta! Kram
  • 1983an
    Nicka skrev 2014-12-05 19:36:54 följande:

Funderar lite eller mycke kring när mensen brukar komma igång efter missfall, nu har de gått 36 dagar sedan jag började blöda, tidigt missfall runt vecka 6. Då jag hade missfall i vecka 9 kan jag inte minnas att de tog så här lång tid.. Har ju inte skrivit upp nånstans.. Vågar ju inte hoppas på en spontan graviditet precis hmm nån som har tråkiga erfarenheter?

Det är väldigt olika från person till person, jag fick min ca 2 veckor sent efter mitt missfall, en vän tog det 4månader för båda fick missfall i v 6. men till mig sa dom att upp 4 månader är inget konstigt men sen kan man gå och ta prover och se om det är nåt som rubbats. Ring kliniken om du känner dig orolig, men den kommer säkert snart. Och ta ett gravtest, man vet ju aldrig!
  • 1983an
    maka011 skrev 2015-01-28 11:22:00 följande:

22 ägg blev plockade och makens prov såg bättre ut, så hälften befruktas vanligt och hälften med icsi. Men totalfrys. Hade mycket vätska i buken.

22 ägg, det är ju jättebra, hoppas ni får många embryon :)
  • 1983an
    misame89 skrev 2015-02-06 22:25:54 följande:

om 8 ägg blev befruktad blir det inte embryon då ?

Tyvärr blir inte alla befruktade ägg livsdugliga embryon, det är anledningen till att man odlar dom några dagar så man ser att de börjar dela sig ordentligt. De som delar sig för sakta eller ojämnt osv använder man inte. tråkigt men det är så det fungerar.. :/ tråkigt att höra att det inte blev så många i slutändan, men det kanske funkar med det när ni gör fet! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa