• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Nicka: Åh vad roligt! Ett stort grattis!!! :)

• Libra1
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-27 18:52:55 följande:

Än så länge inga symtom på överstimulering. Är det någon som haft det? När dök det upp?

Jag fick ett lite luddigt besked idag att flera ägg delat sig (dag 2 idag) men inte hur många och jag vet heller inte när det blir transfer. Ständigt denna väntan!

Och så ska man ta det lugnt samtidigt så det är svårt att distrahera sig...

Vad skönt! Jag har bara blivit på gränsen till överstimulerad. Då fick jag mest besvär när jag jag blev gravid och hcg började bildas. Kände mig väldigt öm i buken. Hoppas det inte blir så farligt.
  • Libra1
    maka011 skrev 2014-10-27 22:02:22 följande:

Hej. Smyger mig in här också.

Påbörjade ivf idag. Har fått Menopur. Startar på blygsamma 112 då jag har väldigt god äggreserv och ligger i riskzonen för överstimulering.

Har varit livrädd hela dagen för att ta sprutan. Försökte verkligen inte fixa det själv då min sambo jobbar, men efter 30 minuters skrik-gråt gav jag upp och gick hem till mamma.

Jag kommer inte fixa att ta sprutorna själv. 

Så som ni förstår hoppas jag att processen blir kort så jag slipper ta mycket sprutor. :)

Välkommen hit! Jobbigt att vara så spruträdd. Hoppas det går snabbt. :)

Tyvärr sitter jag med surfplatta och då blir listan knas. Kanske någon annan kan uppdatera som sitter vid datorn?
  • Libra1

Tgj: Gonal-F klarar sig utanför kylen i 3 månader tror jag. Max 25 grader dock.

Menopur klarar sig utanför kylen när den är blandad.

maka011: Det kan kännas lite olika från gång till gång. Helt normalt! :)

• Libra1

Man kommer nog inte vara mer redo senare så lika bra att köra på. Vi har inte gjort ett försök sedan april. Det känns mer jobbigt för varje behandling som går.

Tgj: Börjar med 300 IE Menopur på dag 2. Så korta protokollet. Så allt kommer gå ganska snabbt.

• Libra1
    Tgj skrev 2014-10-30 10:17:47 följande:

Hur länge sprutar du då?

Det vet man inte i förväg. Men de andra gångerna har det blivit allt från 8 till 13 sprutor. :)

När jag gjort långa protokollet har det varit så drygt och jag har mått väldigt dåligt.
  • Libra1

Sjöblomman: Då börjar vi nog samtidigt. Dag 2? Min mens har börjat men inte kommit igång ordentligt så får avvakta lite. :)

• Libra1

Sjöblomman: Varför ska du göra VUL på dag 2? Det har jag aldrig hört någon göra.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa