IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Nicka: Åh vad roligt! Ett stort grattis!!! :)
Nicka: Åh vad roligt! Ett stort grattis!!! :)
Än så länge inga symtom på överstimulering. Är det någon som haft det? När dök det upp?
Jag fick ett lite luddigt besked idag att flera ägg delat sig (dag 2 idag) men inte hur många och jag vet heller inte när det blir transfer. Ständigt denna väntan!
Och så ska man ta det lugnt samtidigt så det är svårt att distrahera sig...
Andra UL idag, blir äggplock på fredag... Äntligen!
Hej. Smyger mig in här också.
Påbörjade ivf idag. Har fått Menopur. Startar på blygsamma 112 då jag har väldigt god äggreserv och ligger i riskzonen för överstimulering.
Har varit livrädd hela dagen för att ta sprutan. Försökte verkligen inte fixa det själv då min sambo jobbar, men efter 30 minuters skrik-gråt gav jag upp och gick hem till mamma.
Jag kommer inte fixa att ta sprutorna själv.
Så som ni förstår hoppas jag att processen blir kort så jag slipper ta mycket sprutor. :)
Tgj: Gonal-F klarar sig utanför kylen i 3 månader tror jag. Max 25 grader dock.
Menopur klarar sig utanför kylen när den är blandad.
maka011: Det kan kännas lite olika från gång till gång. Helt normalt! :)
Imorgon kommer nog min mens. Börjar bli nervös. Är jag redo?
Man kommer nog inte vara mer redo senare så lika bra att köra på. Vi har inte gjort ett försök sedan april. Det känns mer jobbigt för varje behandling som går.
Tgj: Börjar med 300 IE Menopur på dag 2. Så korta protokollet. Så allt kommer gå ganska snabbt.
Hur länge sprutar du då?
Sjöblomman: Då börjar vi nog samtidigt. Dag 2? Min mens har börjat men inte kommit igång ordentligt så får avvakta lite. :)
Sjöblomman: Varför ska du göra VUL på dag 2? Det har jag aldrig hört någon göra.