• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hanna31 skrev 2014-11-19 17:30:22 följande:

Härligt! jag har hört att det brukar vara så att 50-70 % av äggen befruktas, sen är det ju inte alla som delar sig som de ska förstås...

Okej. Tack för siffrorna. Varför ska ni vänta tills på måndag?
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-19 18:46:03 följande:

Målet är att sätta tillbaka en femdagars blastocyst, de gör helst det eftersom man efter fem dagar ser vilket embryo som ser bäst ut, har även fattat det som att femdagars överlever bättre men det är jag inte säker på. Om de är osäkra på om något överlever fem dagar så kan det bli återförande redan fre eller lör men vi hoppas på måndag!!

Aha okej. Ja då förstår jag. Det låter ju bra. Svårt att veta vad som är bäst med allt. Nu är det bara att vänta och se.
  • Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-19 18:42:41 följande:

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

Grattis! Vad spännande! :)
  • Pommac1
    samira84 skrev 2014-11-19 21:20:08 följande:

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

Ja visst är det skönt att slippa de där sprutorna! Även fast man hade vant sig. :)

Lycka till!
  • Pommac1
    LadyMaria skrev 2014-11-19 21:38:39 följande:

Grattis! *Håller tummarna*

Tack! Det känns som att det kan behövas.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 11:39:23 följande:

Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!

Känns stort på nåt sätt... har ju aldrig varit med om detta innan..

Grattis vad roligt! Håller tummarna att de klarar sig! Här är jag nervös hela dagen. Har en tid för återförande i morgon och de skulle bara ringa om det inte skulle bli något i morgon. Jag går runt och hoppas att mobilen inte ringer! Tycker jag hör hur den ringer ibland. Jag sjukskrev mig idag (ont i magen) men snart kommer en kompis hit så då får jag annat att tänka på.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 13:16:14 följande:
    Åh, vad pirrigt! Hoppas att telefonen håller sig tyst! hur många befruktade har ni då?
    Vi får inte veta förrän i morgon. Men telefonen har varit tyst idag så jag hoppas verkligen att något ägg är befruktat! Blir riktigt nervöst i morgon! Usch å fy! Har ont i magen fortfarande sedan igår och känner mig uppblåst. Hur mår du? 
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 16:50:23 följande:
    Ok! Åh vad pirrigt! Förstår att du sitter som på nålar!

Jag har jätteont! Hade ont redan vid andra VUL, dagarna innan kunde jag knappt röra mig för jag var så svullen... igår kändes ok efter plocket men sen på eftermiddagen när alla smärtstillande hade lämnat kroppen så kunde jag knappt stå upprätt... låg hela dagen. Nu är jag på jobbet men det värker så fort jag rör mig och med min mage så ser jag redan gravid ut
    Ja, jag gör ju verkligen det. Blev helt nervös nyss när telefonen ringde! Det var bara mamma som tur var! Phu! Tror nog kliniken har stängt nu också. Bara vänta tills i morgon! Riktigt nervöst. Skönt att höra att fler har ont! Fast det såklart inte är så roligt. Min mage känns också ovanligt stor. Känner mig gravid redan. 
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 19:31:04 följande:

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

Jag har också tagit två tabletter (efter den första hände det inget) men någon timme efter andra började de rinna ut lite. Vet inte vad det beror på. Till oss sa sköterskan att vi inte skulle ha sex under denna perioden. Konstigt att de inte sa nåt till er?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa