IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Härligt! jag har hört att det brukar vara så att 50-70 % av äggen befruktas, sen är det ju inte alla som delar sig som de ska förstås...
Härligt! jag har hört att det brukar vara så att 50-70 % av äggen befruktas, sen är det ju inte alla som delar sig som de ska förstås...
Målet är att sätta tillbaka en femdagars blastocyst, de gör helst det eftersom man efter fem dagar ser vilket embryo som ser bäst ut, har även fattat det som att femdagars överlever bättre men det är jag inte säker på. Om de är osäkra på om något överlever fem dagar så kan det bli återförande redan fre eller lör men vi hoppas på måndag!!
Grattis till dig med
Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!
Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!
Grattis! *Håller tummarna*
Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!
Känns stort på nåt sätt... har ju aldrig varit med om detta innan..
När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?
En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger