IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)
Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)
Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!
Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!
Spännande, då är det dags för plock snart ju, hoppas du slipper överstimulering! Men.dom kan sin grej så det kommer gå bra :)
Var också på VUL idag, såg bra ut och planerat plock på onsdag. Men dom ringde precis upp och sa att jag måste komma på VUL nr 3 på måndag för mina hormonvärden var lite för höga. Men de behöll tiden på onsdag ändå. Hoppas hoppas att det blir av då :)
De frös in befruktade tvådagars. Det var 8 som var tillräckligt bra för att frysas. Vet inte om det var fler som befruktade, utan de sa bara att de frös åtta. Gjorde ju precis ett FET som var negativt men vi är pågång nu med nästa FET som blir veckan innan jul.
Kan någon vara gullig och lägga till 17/11,21/11 och 24/11 på mina VUL datum i listan.. Samt ändra ÄP till vecka 48 :) Taaaaack :)
Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..
Å vad bökigt! Du bör ju få ta ut dem så fort som möjligt om du känner det så mycket! Jag kände inte så mycket. Kändes bara lite värre än vanlig ägglossning men jag hade ju "bara" åtta ägg. Men har känt mig som en gammal gumma i tre dagar efter äggplock. (Det var värre tid för mig). Idag är första dagen som det bättre på. Hoppas du mår bättre snart!
Å vad bökigt! Du bör ju få ta ut dem så fort som möjligt om du känner det så mycket! Jag kände inte så mycket. Kändes bara lite värre än vanlig ägglossning men jag hade ju "bara" åtta ägg. Men har känt mig som en gammal gumma i tre dagar efter äggplock. (Det var värre tid för mig). Idag är första dagen som det bättre på. Hoppas du mår bättre snart!
De såg att jag var lätt överstimulerad på VUL och då fick jag ta en dag "coasting" som dem kallade det, att man inte tar några sprutor en eller två dagar för att det ska lugna sig o förhindra överstimulering.
Det funkade och jag kunde slutföra behandlingen.