• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

LadyMaria skrev 2014-11-23 20:54:02 följande:

Jag hade 25 äggblåsor. Hur många har dem sett på dig?

Jag har lätt PCO.

Håller tummarna att allt går bra imorgon.

Dom har inte räknat ännu, det är så många haha.. Men kanske räknar imorgon då.. Eller så har dom räknat men inte sagt till mig.
  • EmyJ
    Hanna31 skrev 2014-11-24 08:06:47 följande:

Känner igen det där, jag har vaggat fram i flera veckor och kan inte ens springa till bussen...min läkare sa att det var normalt och i mitt fall fanns det inte ens tendens till överstimulering.. Har du fått besked om att du är överstimulerad?

I fredags sa läkaren att jag var nära en överstimulering.. Men det kanske är normalt det jag känner trots allt, jag har ju många äggblåsor. Får se vad VUL visar om sisådär 10 minuter :)
  • EmyJ

Weiiii! Äggplock på onsdag! Får veta i eftermiddag vilken ägglossningsspruta jag ska ta och utefter det blir det ET nu eller FET i januari. Jag hade typ 15+ äggblåsor på vänster äggstock, crazy... Några färre men större på höger.

• EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-24 09:47:26 följande:

Lycka till på onsdag. Oj oj! Det är många. Hoppas det blir ET ändå. :)

Vad jag förstår så är det inte bara antalet äggblåsor som avgör utan också hormonnivåerna..om man blir överstimulerad eller inte.. Så vi får se vad blodet visar :)
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-11-24 13:20:46 följande:

Vi har ju vart på VUL samma dagar, men har dom sagt till dig att det blir av på ons trots så många blåsor?

Jag lämnade akademiska med rätt blandade känslor idag. Hon sa att jag hade helt sinnessjukt många blåsor att hon inte ens kunde förmå sig att räkna alla. Att det var helt fantastiskt och att hon skulle följa mitt fall, men sen vände hon och sa att det är farligt och att det förmodligen inte kommer bli plock på onsdag med tanke på hur mina äggstockar ser ut nu, men vi ska vänta på proverna i eftermiddag. Jag vill ju verkligen få ut så mkt som möjligt men då jag har endometrios och sprutar med synarela samtidigt så kan jag inte ta den andra sprutan utan endast Ovitrelle. Vilket ökar risk för överstimulering.

Usch blir så besviken om det inte blir av nu eller om det måste avbrytas. :(

Sen blir det inte bättre av att alla på jobbet tror att jag är gravid nu för jag körde alkoholfritt på personalmiddagen och är rätt svullen..

Jo dom bokade in mig på onsdag idag, tidigare dagar har dom mest spekulerat i när det kan bli.. Jag kommer inte ta Ovitrelle utan Gonapeptyl och så blir det totalfrys och FET i januari.. Risken är för stor att jag kommer bli riiiiiktigt dålig om jag tar ovitrelle och blir gravid.. Hoppas dom plockar på dig också!
  • EmyJ

Fickor flickor! Kl 20.00 tog jag Gonapeptyl inför äggplock på onsdag... Nu ska man bara överleva en dag i grav jävla ångest inför det... Blä! Jag hatar nålar och efter att jag tog bort en bit av livmodertappen och bedövningen hjälpte föga så är nerverna på spänn... Jag frågade om dom sticker flera gånger genom slidväggen men hon sa att det är en gång per sida... Mhmmmm... Men sticken i blåsorna då? Känner man dom? Gah! Jag ska be om myyyycket lugnande och myyyycket morfin! Jag skiter fullständigt i vad som händer på skärmen tror jag :D

• EmyJ
    Ssa skrev 2014-11-25 06:30:20 följande:

Stick i blåsarna känns mindre än bedövning ! Så upplevde jag ... Tack vare morfin :) jag orkade se en blåsa sedan var jag i min happy place tills de försökte komma runt min blodfylld cysta för att undvika punktera den , där spände det eftersom hon tryckte mig båda in och ovanifrån.

Det kommer gå bra ! Lycka till! är inte så obehagligt som man tror :)

Tack :)
  • EmyJ
    Så vit skrev 2014-11-25 07:03:46 följande:

Jag frågade om det på mitt äp, men de sa att det var stooor skillnad eftersom på cellförändringar tar man bort en bit av livmodertappen. Här ska de ju bara sticka. :)

Ja jag hoppas verkligen att det är skillnad... :) Bedövningen kände jag inte av att hon satte, men när hon tog bort biten... Ajajajaj....
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:12:33 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

Gud så spännande! Jag håller verkligen alla tummar jag har och katterna håller tassarna att det blir en bebis för dig!

Jag är lite besviken på att det inte blir något ET.. Å andra sidan är det ju för min egen säkerhet. Får ta det positiva med det hela, jag kan äta allt på julbordet och även dricka lite bubbel på nyår :D Nytt år, nya tag!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa