• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

1983an skrev 2014-12-03 14:52:57 följande:

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

På min klinik sa dom att jag skulle höra av mig om jag fick dessa symptom eftersom det kunde vara tecken på överstimulering. Så jag tycker att du ska ringa kliniken.
  • dumdummast
    Pommac1 skrev 2014-12-03 22:20:36 följande:

Nu kom det mer blodiga flytningar efter jag gjort nr 2. Typiskt. Då känns det som att mensen är på G ändå. Kommer inte upp så långt med fingrarna. Nu blir det paus och spara pengar. Känns skittrist. Vi vill börja om i april-maj. (Nu gjorde vi gratisförsöket) dåligt vi bara fick ett.

Visst går ni också umeå?

Till oss sa dom att vi får två återföringar. Får man inget i frysen så får vinet till fullskaligt försök. Samma borde gälla er?

Håller tummarna att det inte är mensen som är på gång.
  • dumdummast
    Pommac1 skrev 2014-12-04 07:15:04 följande:

Vinet? Vi fick tyvärr inga till frysen.

Haha telefon ändrar som den vill :).

Om det inte finns nå i frysen så får man ett nytt fullskaligt försök. Så har dom sagt till oss i alla fall. Både i Skellefteå och på ivf kliniken :)
  • dumdummast

Dom ringde nyss från kliniken. 6 ägg var mogna fyra har delat sig, så återföring i morgon. Resten odlar man till måndag och förhoppningsvis kommer dom till frysen :)

• dumdummast
    Pommac1 skrev 2014-12-04 13:11:56 följande:

Nämen vad säger ni? Är det säkert? Vore ju underbart om vi fick ett till försök! Vad glad jag blir! Jag har mensvärk i låten nu men bara lite blod än. Är på RD 13 idag men inte testdag förrän RD 21 (fast jag tror jag har testdag på onsdag på ruvdag 19). Tror att de skrev fel.

Ja det är vad dom sagt till oss :). Så ring dit och hör efter testdagen :).

Till mig har dom sagt att man testar på ruvdag 21.

håller tummarna att det blir ett plus ändå :)
  • dumdummast
    1983an skrev 2014-12-04 16:28:00 följande:

Svullen som en ballong och ont, men vi får se vad dom säger imorgon. Det är ingen graviditet, fick inget tillbaka pga överstimuleringen. Ja, jag har pco.. Har nån annan det här inne förresten, intressant att höra hur det sett ut för er, jag har alltid ca 50-60 blåsor på äggstockarna, i vanlig cykel, alltså väldigt små då.. Hur många ska man ha för att klassas som polycistiska ovarier? Hur många har ni ostimulerat?

Jag har också PCO. Så dom har varit lite små rädda att överstimulerar mig. Men visar inga symtom på det i allafall.

Jag vet inte riktigt hur många man ska ha. Vet dock att jag hade ca. 20 på varje äggstock. Så ca. 40 sammanlagt.
  • dumdummast

Nervös. Från och med i morgon får jag också kalla mig ruvare. Känns verkligen som ett enormt steg på vägen :)

• dumdummast
    hokus pokus skrev 2014-12-05 16:00:17 följande:

Håller tummarna! Görs insättningar också direkt på morgonen? Blev det någon till frysen?

Nej vi gjorde det kvart över ett. Så det var inte direkt på morgonen :).

Nej, var bara en som hade delat sig bra till idag. Så hoppas att detta är The one !
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-05 17:56:51 följande:

Kul då ligger vi nära varandra! RD 1 för mig idag :)

Spännande

Jag har dock svårt att se att jag ska hålla mig till jul
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa