Inlägg från: louise1992 |Visa alla inlägg
  • louise1992

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej!
    Jag blir så glad för er som plussat! Jag tog det sista p-pillret den 18/8, fick en pillerblödning efter det och slutade blöda efter ungefär 3 dagar. Nu är det snart en månad sedan pillerstoppet och jag har haft "mensvärk" känningar som har kommit och gått i flera dagar nu, utan mens. Men jag törs inte hoppas! Inbillar mig själv att jag inbillar mig... Kanske kommer mensen snart? Har läst lite överallt att det tar ett halvår/år för vissa att få ett + och för vissa går det pangtjong! Så! Vad tycker tror ni? Ska jag vänta i några veckor innan test? Är det för tidigt nu? Hur var det för er?

Har ätit folsyra sedan dag 1.

Tacksam för feedback.

/Lollo

• louise1992

Hej!

Jag och min sambo planerar vårt första barn, har BIM den 18/10 (om man räknar på en menscykel på 28 dagar). Jag har några symptom, kanske inbillar jag mig, kanske inte, men jag har varit illamående fram och tillbaka och haft molande värk i "mensmagen" i lite mer än en vecka och känt som stötar eller stickningar i magen. Fick även en enorm smärta i ländryggen förr-förra helgen som fortfarande hänger kvar. Sen TROR jag att jag fick bruna flytningar idag. Det känns som att jag är gravid men jag vågar inte hoppas. Tänker köpa ett test den 21 om inte mensen kommit, ifall att min menscykel är längre än 28 dagar.

• louise1992
    LovelyD skrev 2014-10-14 07:28:52 följande:

Hej!

Nu inväntar vi också BIM, 18/10. Mådde illa igår eftermiddag, och har haft konstig känsla runt magen... Har köpt ett test. Ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar :) Det ska bli så spännande... Hoppas hoppas!!

Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar

Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!Skäms

Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovitOskyldig hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!

• louise1992
    Frallanz skrev 2014-10-14 19:08:13 följande:
    louise1992 skrev 2014-10-14 17:58:38 följande:

Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar

Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!Skäms

Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovitOskyldig hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!

Jag testade mig samma dag som mensen skulle komma, och på eftermiddagsurin tom och jag fick då ett säkert test :) så man kan testa på BiM dagen, men jag förstår om du vill vänta. Vissa får inget plus förrän långt efter BiM dagen heller.

Mina symtom var en enorm trötthet som sitter i än, den startade 12 dagar innan BiM, i samma veva som de ömma bröstvårtorna dök upp. Molvärken dök också upp samtidigt som bröstvårtorna, och höll i sig till två dagar innan BiM då det försvann.
    Men återkom igårkväll igen :) Men utöver de tre sakerna har jag inte haft några som helst tecken på att jag är gravid - mer än ett positivt test då.

Lycka till!

Nu blev jag frestad att ta ett test i helgen, kanske tar med morgonurin på lördagen på BIM dagen (vad jag tror). Det är frustrerande att inte veta hur lång min menscykel är. Kul att du plussat och grattis!!!! Hur långt gången är du nu?:)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!