Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hoppar in här jag :)

20 år på 5e försöket nu. Tidigt mf I juli.

Har känningar men vågar inte hoppas.

Mannen har fått konstaterat från läkare att hans simmare inte är de bästa. Vi har kört med bisolvon den här månaden så det kanske hjälper. BIM 29/9 :)

• skepparbarn
    Pearl10 skrev 2014-09-21 20:36:29 följande:

lite nyfiken..hur kan slemlösande hostmedicin hjälpa?

Jag vet inte riktigt. Sekretet ska ju inte vara tjockt för att spermierna ska kunna simma, vilket min mans var :) Och det blev tunnare med slemlösande. Rekommenderas av vissa barnmorskor till och med :) Vet inte om jag tror att det ökar chansen men allt är värt ett försök när man inte orkar vänta längre
  • skepparbarn

Hej igen !

Jag har BIM idag men testade neg imorse.

Har inte haft ett enda symtom förutom illamående/halsbränna sedan strax efter äö. Brukar ha fruktansvärt ömma bröst from ÄL-BIM men har inte haft det Heller.

I förrgår fick jag mjölkiga flytningar och igår började mina bröstvårtor ömma

Inte som vanligt vid beröring utan inuti på något sätt. Helmysko.

Min första grav som slutade med abort pga åldern bestod av ömma bröst from befruktning och tills graviditeten avslutades. Jag spydde som en gris.

Om jag nu Skulle vara gravid, kan set vara så olika mellan graviditeterna?

• skepparbarn
    Frallanz skrev 2014-09-29 09:42:59 följande:

På ena graviditeten kanske man hade det ritigt jobbigt med illamående, kräkningar etc medan den andre kanske är helt symtomfri ett bra tag in i den :)

Så det kan skilja en hel del samtidigt som det kan vara precis som innan.

Lycka till!

Tack så mycket! Vi har lite svårt att hoppas. Vi är ju unga (20 & 26) men ändå är det svårt. Men hoppet ligger där och gror ändå. Förhoppningsvis något annat också :)
  • skepparbarn

Tog ett positivt imorse, men var nyss på toaletten och fick lite blod på pappret. Bim+1. Har ingen mensvärk vilket är konstigt, men ja. Besvikelsen är enorm.

• skepparbarn
    blackpeach skrev 2014-09-30 08:21:40 följande:

Håller tummarna för att det inte blir mer blod!

Vad kan det annars vara? Är inte så insatt i blödningar. :(
  • skepparbarn
    Kiki10 skrev 2014-09-30 10:08:14 följande:

Grattis till plusset!

Men det är ju typ 15-16 dagar sedan jag skulle ha äl. :( är inte det lire väl sent? Får se hur det går. Testerna kommer på brevlådan idag så får testa imorgon igen. Annars är det nog tidigt missfall igen..
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!