Inlägg från: Anonym (var bor du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (var bor du?)

Ingen kan följa med mig- ensam på sjukhuset

Vilken stad bor du i ?

om vi bor i samma stad så följer jag dig.

Det låter helt galet att en vilt främmande människa erbjuder detta, men för några år sen gick jag igenom samma sak, helt ensam och om jag kan på nåt sätt hjälpa, även om så bara genom att hämta dig o köra dig hem, så gör jag det.. för att vara ensam efter detta var det värsta jag varit med om... 

• Anonym (var bor du?)
    Anonym (Rädd och ensam tjej) skrev 2014-09-15 16:08:11 följande:
    Jag bor cirka en timma från Värnamo, det är där allt kommer att hända.
    Det är ett fruktansvärt snällt erbjudande och jag började gråta när jag läste ditt svar.
    Var det verkligen så hemskt? Hur löste du allt med transporter och sånt?

Hej, NEJ, jag menade absolut inte att skrämma upp dig, det var inte avsikten. Själva aborten var absolut inte så hemsk som jag inbillat mig. Men känslan att vara helt ensam när jag var klar på sjukhuset och skulle åka hem... det var känslan av att vara ensammast i hela världen, övergiven och utelämnad.. jag kände att alla stirrade på mig och dömde mig som om de visste vad jag just gjort osv... 
    Fysiskt klarade jag mig bra, jag hade extra tjock binda på mig, tog bussen hem och blödde hemma ett par dagar sen var jag som normal igen. 

Så själva ingreppet var faktiskt inte alls så hemskt som jag hade förväntat.
    Utan just ensamhetskänslan och det var det jag kände att jag kanske kunde hjälpa dig med. För även om det är en främling så känner man sig lite lättare till mods att inte behöva känna sig uttittad på bussen... (även om man inte är det, det är bara känslan, för ingen kan ju veta vad du har gjort)

tyvärr bor jag inte i samma landsdel som dig så kan inte fullfölja mitt erbjudande... jag hoppas att du hittar någon som kan följa dig, annars skulle jag som ovan föreslagit överväga hemmaabort ändå. 

• Anonym (var bor du?)
    Anonym (Rädd och ensam tjej) skrev 2014-09-15 16:21:35 följande:
    Jag kan tänka mig att man känner sig ganska övergiven och liten i den situationen.
    Det känns som att folk redan stirrar på mig.
    Kan jag ta alla tabletter hemma så jag slipper blöda sönder bussen eller hur går det till?
    Det är tråkigt att du inte bor i närheten, men ditt erbjudande gjorde min dag så otroligt mycket bättre.:)
    Jag antar att det är lite olika hur mycket man blöder, men jag klarade mig som sagt med en tjockare nattbinda på vägen hem utan att blöda igenom. Sen blödde jag lite mer efter ett par timmar hemma. Men då låg jag trygg hemma i min egen säng och tog hand om det där. 

Ta hand om dig, kramar!
Svar på tråden Ingen kan följa med mig- ensam på sjukhuset