Anonym (knasen) skrev 2014-09-16 01:00:30 följande:
Prata med sjukhuset och hör vad de tycker du ska göra med transporten.och prata med vänner, någon kommer säkert vilja vara hos dig.
Jag tyckte det var skönt att vara på sjukhuset där de kunde ha koll på mig, för mig gjorde det jätteont, och jag hade verkligen inte velat vara ensam hemma. Sköterskorna var snälla mot mig och jag fick bra med smärtstillande och klappar. Fick också ett eget rum.
Du får förmodligen stora (STORA) bindor + landstingstrosor på sjukhuset, men köp typ långa nattbindor att ha sen.
Jag kom dit klockan nio på morgonen och gick därifrån vid fem, det värsta var över vid tretiden, men då behövde jag sova ett tag och jag fick stanna så länge jag behövde. För mig var smärtan värst, visst blödde jag, men inga jättefloder som inte stoppades av bindorna man fick där.
Jag bor ca 3 timmar från sjukhuset, så jag fick inte vara hemma, vilket jag är tacksam för. Jag tror du kommer kunna åka buss hem om du tar en som går på kvällen, men du kommer nog vara rätt slut, så hittar du någon du kan sova hos eller som kan skjutsa dig skulle det nog vara skönt för dig.
Annars skulle jag säga att du vill ha bekväma kläder som inte sitter åt kring magen och som kanske är svarta, ifall att.. + packa en vetevärmekudde om du har, annars kan du nog få låna en där, det fick jag.
Jag ville inte berätta för någon men väl på sjukhuset ångrade jag mig och berättade för min vän. Hon kom och satt med mig (+ bannade mig lite för att jag inte berättat "Jag hade ju följt med dig på en gång, fattar du väl!") vilket jag är rätt tacksam för, mest för att man gärna har nåt annat att fokusera på även om man inte är så rolig där ett tag.
Jag hoppas det går bra för dig! Kramar!
Jag ska prata med en kurator på fredag, jag ska fråga om det går att lösa transporten på något vis.
Jag har en kompis som är lika arbetslös som jag som jag tänkte fråga om sällskap imorgon. Hon har inget körkort heller, vilket gör transporten till ett jätteproblem.
Jag köper nattbindor på fredag. Det finns på apoteket va?
Går det inte att lösa transport och enda alternativet är buss så kokar jag ihop en lögn med blindtarmen och antibiotika och ber min syster hämta mig (den skammen)
Svarta kläder har jag gott om, dock inga som sitter löst, men det ska jag nog kunna ordna på ett eller annat vis.
Jag hoppas också att det går bra, jag är ganska rädd fortfarande faktiskt. :/
Tack för hjälpen!