• calabalic

Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?

Efter att precis ha misslyckats med vårt tredje IVF-försök efterlyser jag nu lite statistik på hur många försök det har krävts för andra innan det tagit sig. Det sägs ju att 70% lyckas på 3 försök, men hur går det för övriga 30% - blir vi nånsin gravida?

Skriv gärna en kommentar om era erfarenheter också t.ex om ni lyckades med ET eller FET, om graviditeten ledde till barn, om ni fått flera barn via IVF osv.

Med gravid menar jag att man får ett så starkt plus att CB digital säger gravid.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?
  • calabalic
    Jag är bara jag skrev 2014-09-17 14:51:39 följande:

Enbart gravid eller verkligen fått barn? Jag blev gravid 2:a IVF:en,1.a ET,men har inga barn trots 5 insättningar,varav 3 med ED... Svarade inte.

I den är frågan är jag ute efter vilka som blivit gravida. Egentligen är det ju skitsamma om man blir gravid om det inte leder till barn. Men jag har efter 3 försök aldrig ens blivit gravid, så det är därför jag frågar just efter graviditet. Beklagar att din graviditet inte höll i sig. :( Hur länge var den kvar? Ska du fortsätta försöka?
  • calabalic
    Bubbling skrev 2014-09-19 21:57:07 följande:

Menar du IVF-omgångar eller inklusive frysförsöken som blivit vid varje omgång? Har inte svarat än, skriver här istället. IVF 1 gav 1 ET och 3 FET, inget tog sig fastän det såg bra ut. IVF 2 gav 1 ET och 1 FET, varav ET nu gav ett plus på testet häromdagen.

3 år, 8 läkare, otaliga utredningar, behandlingar och medicineringar - inte ett enda svagt streck på något test förrän nu. Håller tummarna hårt för att det lilla livet vill stanna nu!!

Jag menar alla försök som ett ivf-försök oavsett om det var ET eller FET. Så i ditt fall låter det som 5 försök totalt. Jag har gjort 2 ET och 1 FET än så länge. Men oj så spännande att det tagit sig för dig nu äntligen! :) Grattis!
  • calabalic

Grattis snabbapuckar! :) Och vad skönt att höra att en del lyckas efter ganska många försök.

Svar på tråden Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?