Inlägg från: Anonym (bell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bell)

Min dotter vill ta livet av sig

Aaliyah skrev 2014-09-19 21:37:00 följande:

Jag känner med dig, ts, det är inte lätt att leva tillsammans med en deprimerad person. Vad man kan göra är att söka hjälp för henne, lära sig så mycket man kan om depression, och vara så öppen mot omgivningen som man orkar med. Du kan gärna inboxa mig om du vill.

Är det så?
    Är man en extremt stor belastning som deprimerad? :(
  • Anonym (bell)
    Anonym (bell) skrev 2014-09-19 21:47:46 följande:
    Är det så?
    Är man en extremt stor belastning som deprimerad? :(
    Snälla svara :/
    Är man man en stor belastning?
  • Anonym (bell)
    Aaliyah skrev 2014-09-19 22:12:15 följande:
    Ja, det skulle jag säga, i den meningen att depression kan vara väldigt allvarligt och att man som anhörig kan göra väldigt lite för den man älskar i den situationen.
    Okej :/
    Tror du att mina föräldrar ser mig som en stor belastning? Jag har varit deprimerad och haft problem med ångest i några år. Svara ärligt.

• Anonym (bell)
    Aaliyah skrev 2014-09-19 22:23:22 följande:
    Nej, dina föräldrar älskar dig och vill hjälpa dig, det kan jag lova. Men självklart påverkat det dem att du mår dåligt. Jobba för att må bättre för både din egen och för deras skull.
    Men jag har syskon som är friska, om jag inte belastade dom hade de kunnat få mer tid med mina syskon.
  • Anonym (bell)
    Aaliyah skrev 2014-09-19 22:29:21 följande:

Sen säger ju depressionen till en en massa saker som inte stämmer, att ens anhöriga skulle ha det bättre om man inte fanns t.ex.

Anhöriga vill inte det, de vill att den deprimerade ska bli jäkligt lycklig.

Men alla verkar eniga om att det är en mycket stor belastning att vara anhörig till någon som är deprimerad, då måste man vara ett stort problem i deras liv.
Svar på tråden Min dotter vill ta livet av sig