Inlägg från: Aaliyah |Visa alla inlägg
  • Aaliyah

Min dotter vill ta livet av sig

Jag känner med dig, ts, det är inte lätt att leva tillsammans med en deprimerad person. Vad man kan göra är att söka hjälp för henne, lära sig så mycket man kan om depression, och vara så öppen mot omgivningen som man orkar med. Du kan gärna inboxa mig om du vill.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Anonym (bell) skrev 2014-09-19 22:03:11 följande:

Snälla svara :/

Är man man en stor belastning?

Ja, det skulle jag säga, i den meningen att depression kan vara väldigt allvarligt och att man som anhörig kan göra väldigt lite för den man älskar i den situationen.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Anonym (bell) skrev 2014-09-19 22:15:47 följande:

Okej :/

Tror du att mina föräldrar ser mig som en stor belastning? Jag har varit deprimerad och haft problem med ångest i några år. Svara ärligt.

Nej, dina föräldrar älskar dig och vill hjälpa dig, det kan jag lova. Men självklart påverkat det dem att du mår dåligt. Jobba för att må bättre för både din egen och för deras skull.
  • Aaliyah

Sen säger ju depressionen till en en massa saker som inte stämmer, att ens anhöriga skulle ha det bättre om man inte fanns t.ex.

Anhöriga vill inte det, de vill att den deprimerade ska bli jäkligt lycklig.

• Aaliyah

Framför allt är du självklart en glädje för dina anhöriga även om de är oroliga för dig.

Svar på tråden Min dotter vill ta livet av sig