Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

septemberbarn 2014

Bebislängt skrev 2014-09-27 08:59:43 följande:

Jag ville amma men när bebisen bara suger i 15 sekunder och sen antingen börjar skrika eller somna så börjar det efter en vecka att kännas lite uppgivet. I torsdags sa bm att min mjölk inte hade runnit till och det är fortfarande ingen skillnad.

Jag vill gärna amma men just nu är det bara något som får mig att bli ledsen och det känns som om jag missar mysiga stunder med bebisen eftersom allt blir en kamp på något vis. På det sättet skulle det vara lättare att bara bestämma sig för ersättning men samtidigt, som sagt, jag vill ju amma. Och jag hatar att känna mig som en dålig mamma för att jag inte kan. Tänk om jag inte kämpar tillräckligt hårt osv.

Tittar in här och läser lite. Ge upp. Om det inte alls känns bra och bara är en kamp så ta beslutet att ge upp. Jag ska ju inte amma alls, och jag är ingen dålig mamma. Ersättning innehåller allt ditt barn behöver. Finns bra grupper på Facebook också för oss som ger flaska. Jag ångrar att jag inte gav upp tidigare med mitt första barn. Vår första tid ihop var så mkt kaos pgr av amningen och allas hets att jag ju mååååste amma osv. Så ta ett beslut, så känns det bättre sedan. Man får massor av närhet med sitt barn ändå.
    Vill du kämpa lite till så ge dig själv en vecka eller nåt. Funkar det fortfarande inte så ta beslutet! Är så jobbigt att vela fram och tillbaka. Har du sedan frågor om att flaska så hör bara av dig!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Tittar in här. Prickar ni pratar om, eksem - är med största sannolikhet hormonutslag. Min son har också det, och min kompis 4veckors har också det, och min dotter fick också det när hon var mini. Ni kan googla hormonutslag. Kan också vara lite värmeutslag uppblandat.

• By Starlight
    Bebislängt skrev 2014-10-30 15:18:50 följande:
    Ja, det är nog hur som helst ingen fara eftersom de inte verkar lida av det. Tänker att om det hade varit tex mjölkproteinallergi så borde han ju reagera på fler sätt.

Hur mår du Starlight?
    Jag mår inge vidare, men jag har mina bättre dagar. Jag har just nu "bara" svamp i munnen efter all antibiotika, lite uvi och sista dagarna en flunsa eftersom jag är så känslig efter 20 dagar med antibiotika. Positivt är dock att jag igår på gym fick helt klart att livmoder mår bra nu och så iaf.
    Har varit en galen tid, men är ändå så lycklig över min lille Albin. Åkt ambulans två omgångar, lagt tusen och åter tusen på sjukvård och mediciner, haft otroligt mkt smärta och diverse - men skulle göra om allt om jag var tvungen för att få ha min lille Albin. Eller store Albin...han väger typ 5300 och är 58 lång. 1 månad
Svar på tråden septemberbarn 2014