Inlägg från: FridaLeja |Visa alla inlägg
  • FridaLeja

septemberbarn 2014

Jag måste bara fråga om de här med sömn. Först är man super glad att hon sover och sen slår de om till oro konstigt nog. Tills min Wilma var ca 2 månader så vaknade hon 1-2 gånger på natten för mat men från att hon blev ca 2 månader så har hon sovit hela nätter. Börja med att hon sov ca 22:30-06 men sista veckan så sover hon ca 22:30-9. Idag till 9:40 till och med. Helt utan uppvak. Är det normalt? Är helt chockad! Storasyster vaknar ca 7:30-8 så jag får juh verkligen sova men börjar som sagt istället bli orolig nu?! Har nån haft en bebis som också sover så länge?

• FridaLeja

Min tjej vägde sist, då strax över 4 månader, hela 8,4 kilo och 66 cm. Stora tjejen:)

Jag har blivit en av dem som fått ett barn som sover hela natten! Som jag önskade de sist med syrran.

Sedan Wilma var 2 månader har hon sovit hela nätter. Ca12 timmar. Sista 2 veckor så har hon somnat mellan 17:30-19:30 och sover till 07:00-08:00. Helt otroligt och jag njuter så länge det varar för med erfarenhet från storasyster så vet jag att det kan vända lika fort.

• FridaLeja

Wilma sover oftast hela nätterna utan mat, nån gång vaknar hon vid 4-5 tiden men somnar om direkt efter maten. Natten till idag tex så sov hon 20-08:20 utan att vakna. Sedan var hon vaken enda till 12:30 och sov då 3 timmar. Var sedan vaken från 15:30 - 19:30. Så damen sover inte många pass på dagen. Oftast har hon sovit två pass om dagen ialla fall men inte sista dagarna. Men sovmönster under dagen ändras hela tiden tycker jag.

Wilma älskar sin gåstol. Hon tar sig inte runt mer än några steg bakåt men hon är "med" på ett annat sätt vilket hon älskar. De varvas mellan gåstol, babysittern, ligga på golvet eller vara i famnen.

Blir inte mycket promenader här tyvärr då hon inte gillar att ligga i vagnen.

Hoppas det blir bättre när vi nu ska testa sittdelen istället.

Ska vi handla eller så sitter hon i bilstolen som vi fäster på vagnen och det går bra men inte liggdelen.

Imorn är det daga för 5 månaders sprutorna och vägning!

Svar på tråden septemberbarn 2014