septemberbarn 2014
Lite sent kanske men är det ok att jag hoppa in här nu?
Lite sent kanske men är det ok att jag hoppa in här nu?
Tack Linnéa och Dasha! Vår lilla son föddes 5/9. I början hade han kolik så han skrek och hade väldigt ont, och för några veckor sedan blev han förkyld och rosslade mycket och efter det kom hostan, sist när vi var hos läkaren fick vi veta att han har luftrörskatarr. Stackarn har inte haft det lätt.
Det är inte så att han inte gör något, med "ta hand om" menar jag främst amningen, men på något vis tar jag ändå mest ansvar. Jag ser till att skötväskan är packad när vi ska iväg, jag sätter henne på pottan (eller säger till honom att göra det), jag lägger henne, o.s.v.
Vår pojke håller på att få sin andra tand och han har varit lite gnällig och ätit sämre nu i 3 dagar. Jag vet att det är vanligt och att det kan bli så när de får tänder men det jag reagerar på är, han ser trött och slö ut, han är inte lika livlig och glad som han var förut och när jag tittar på hans ögon tycker jag att glimten i ögat har försvunnit. var det så för era bebisar också? Vi märkte ingenting när han fick sin första tand (den är inte uppe helt). Man blir lite ledsen när man ser att han inte är som förut.