• 0610

septemberbarn 2014

Någon mer som har problem med sömnen? Vi har kämpat på till och från i fyra månader nu (på bvc's inrådan) att lägga sonen utan bröst. Blir mycket skrik. Nu har vi kört stenhårt i en månad med inget bröst vare sig dag/kväll eller natt. Han skriker sig hes. Om han får bröstet för att se om han är hungrig då suger han lite men sedan släpper han.

Jag är så jäkla trött nu så hjärnan inte funkar på dagarna, somnar nästan när jag går

På promenad.

Han får ingen ro känns det som, bara skriker och sparkar å vrider å vänder och kryper och sitter osv.

Vet inte vad vi ska testa istället. Ingen ork.

Nån som varit med om liknande? Nån som sitter med den gyllene nyckeln för god sömn?

• 0610

BVC-sköterskan påstod att han inte får förknippa sova med mat. Att varje gång han vaknar så ska han inte få bröstet. Att han inte behöver mat på natten.

Dasha skrev 2015-06-12 11:04:31 följande:

usch vad arg jag blir på din bvc

skulle avskedat sköterskan om jag kunnat

VARFÖR ska bebisen somna utan bröst??????????

sov han dåligt när han somnade med bröst?

här ammar jag till sömns och samsover (gjorde så med båda barn). bebisen (även när första var bebisen) sover hela natten.

ibland har bebisen ätit en massa mat, dryckit massa vatten, men somnar med bröst ändå. det är det naturlig, det är bebisens instinkt och trygghet.

sedan förstår jag när de säger att barn som har fått kindtänder bör inte äta på natten, för tändernas skull. Men inte 9månaders!

• 0610

Tack för ni orkar bry er och komma med tips! :)

Ikväll funka det bra än så länge. En flaska välling och han blev så trött å Go så bäddade ner sig gott och sover nu! :)

Får hoppas natten blir bra! :)

• 0610

Tack för ni orkar bry er och komma med tips! :)

Ikväll funka det bra än så länge. En flaska välling och han blev så trött å Go så bäddade ner sig gott och sover nu! :)

Får hoppas natten blir bra! :)

• 0610

Vill bara dela med mig av en uppdatering.

Vi skulle ju sluta med nattamningen för att det störde vår sons sömn.

Så mycket bättre det blivit nu! Förr var han trött hela dagarna för att han sov så dåligt på natten. Nu är han så glad och pigg på dagarna så han hinner inte amma längre. ;)

Nu får han en flaska välling vid 20-tiden och sover till 3-4 då han behöver lite kärlek. Vaknar vid 6 får välling och sover vidare till 8!

Inget skrik på kvällar eller nätter, bara glatt prat tills han somnar. Så skönt! :)

Svar på tråden septemberbarn 2014