linnéa001 skrev 2014-12-14 21:09:10 följande:
Puh, svärmor är på besök (bor i ett annat land). Hon är himla snäll och omtänksam, har alltid tagit hand om mig när vi varit på besök hos dem och skickat sms under hela min graviditet för att se hur det varit. Nu börjar jag dock se fram emot att komma tillbaka till våra rutiner och få ha min lilla tjej för mig själv. Svärmor tillhör de människor som tror att bebisar blir sjuka bara det blåser lite på dem. Så hon har hela tiden lagt en filt över lillan, klätt på henne massa lager när vi gått ut, mm. Det har iofs varit skönt att få lite vila då svärmor eller svägerskan (killens lillsyrra som också var med) hela tiden burit och vaggat dottern, men som sagt, det ska bli skönt att få komma tillbaka till våra rutiner. Dessutom är både svärmor och killen lite besser wisser typer,vilket är ganska jobbigt (jag orkar inte ens argumentera mot t.ex. dubbla overaller). Droppen kom ikväll när lilltjejen skrek och skrek. Vägrade bröstet, vägrade nappen, vägrade allt helt enkelt. Gav henne mat i flaska som hon tog och då kom svärmor med en massa teorier, bl.a. att mina bröst var för små för att amma med! Jag är himla glad att jag inte förstod vad hon sa just då för jag hade väldiga problem med att bevara lugnet då lillan skrek hela tiden. Som väl var så försvarade killen mig och mina bröst (och berättade nyss vad som sagts).
Jag skulle bli galen! Tycker att du verkar vara en väldigt tålmodig person. Skönt att de inte bor i Sverige så du kan mantra att de i alla fall åker hem snart :D
Här har vi en liten kille i en ny utvecklingsfas men jag måste säga att den här är mycket lättare att hantera än den förra nu när man har lärt känna bebisen så mycket bättre och vet var han behöver och särskilt vet att han måste sövas på dagarna och inte bara somnar av sig själv, särskilt kring sprången. Usch, får så dåligt samvete när jag tänker på att jag inte fattade det och på hur trött han måste ha varit. Känner mig som världens sämsta mamma :(