Dasha skrev 2015-11-24 17:27:34 följande:
oj, krya på dig! kan ju vara magsjukan också. Men går det inte över - åk till vårdcentralen, så de kollar att det inte är blindtarminflammation!
Emma90 skrev 2015-11-24 10:53:35 följande:Roligt att läsa hur era små har utvecklats :)
Jag går fortfarande hemma med J och kommer göra det till feb, sen kommer jag antagligen gå på graviditetspeng igen medan J går 15h/ vecka på förskolan.
Han sover i egen säng i eget rum men man vet aldrig om han sover hela nätter eller vaknar 1-2 gånger, hoppas att det hinner bli hela bättre tills han ska bli storebror i april.
Han springer numera fram och herre Gud vad man får springa efter han överallt, haha.
Hans ordförråd består av 4 ord, mamma, där, titta och nej.
:)
helt otroligt, redan i april! lycka till!
går det bra att bära honom (när du fångat honom)?
verkligen jätteroligt!
sonen (som hela familjen) har ju haft massa förkylningar, kanske därför han strular med maten. men han älskar stark mat, t.ex. hemlagad köttfärssås med vitlök.
han får även godis ibland
hans senaste hit är att slänga saker i soptunnan. En gång fick han mycket beröm när han slängde papper i soptunnan. Sedan dess går han och slänger allt möjligt: leksaker, tidningar, bestik....
i köket har vi satt gummiband på dörrhandtagen till soptunnan. men han ändå kan dra upp dörrarna och slänga saker.
i badrummets soptunna har vi hittat allt möjligt.
idag har jag öppnat toalettlocket, och där inne, i vattnet, låg hans body och byxor
tur att han inte lärt sig att spola än så länge!
tandborstning är en kamp varje dag.
han säger
den
den däj (den där)
titta
tittut
pappa
mamma
gass = glass (jättetydligt, så fort någon öppnar frysen. Blir galen och skriket högt GASS!!!! GASS!!! när storasyster tar en glass och inte delar med sig)
pumpa (älskar alla halloween pumpor)
babong (=ballong)
bå (=boll)
gör allt möjligt när man ber honom (t.ex. Sparka bollen till farfar, eller Hämta boken till pappa)
jag pratade bara ryska med hans storasyster under hennes första 3 år. Nu struntar jag i det och pratar svenska med sonen istället.
Än så länge går det ganska bra, men man märker att magen och graviditeten har börjat sätta gränser på hur mkt man kan bära han.