-
Har din fått rota-vaccin nyligen?septemberfjorton skrev 2014-11-14 11:43:22 följande:Sådär är våran med, jag var också rädd för kolik häromdagen, eftersom hon ibland skriker oavbrutet i upp till fyra timmar. Hoppas på fas då eftersom hon inte är ensam, hehe.
-
Det var lika för oss. Vi bytte till nan redan efter en vecka :)Patricia Helena skrev 2014-11-15 11:02:24 följande:
Som många säkert vet så har ju Semper bytt förpackning och ändrat i innehållet !
Vi körde på med den ändå i 1 vecka. Men för varje dag som gick blev Nico bara mer orolig och hade mycket gaser i magen ( som han alltid annars fixat själva genom att klämma också pruttar han ) han har även blivit mer svår sövd, bökat runt i över 30-40 min innan han somnat.
Igår va vi och storhandlade, och då köpte vi Nan istället och tänkte prova. Sedan då igår har han bara fått Nan och vi har fått vår vanliga son tbx känns det som !
Litar inte på Semper längre kan jag säga !
Ska ju inte ta ut nått i förskott, vi får se nu ett par dagar fram över om detta håller i sig.
Någon annan som känner igen sig i detta ?
-
Vi har också en liten bebis mitt i ett utvecklingssprång tror jag. Han är åtta veckor nu och har skrikit och varit otröstlig varje kväll de senaste dagarna. Tårarna sprutar och skriken verkligen skär i hjärtat. När han äntligen somnar framåt två måste vi vara så tysta för han vaknar av minsta lilla och kan hålla på i en halvtimme till innan man lyckas vagga honom till sömns igen.
Är det någon som har något tips för tröst eller är det bara att stå ut? Nu turas vi om att bära och vagga. Vi har provat bärsjal som alla säger ska vara så bra men då blev han helt galen :D -
Välkommen! Född på samma dag som min fast han är åtta veckor :DUltzama skrev 2014-11-17 12:24:55 följande:
Jag hänger gärna med i denna tråd då vi fick vår fjärde son den 20 sept. Vår lille är således 7 veckor nu och är enligt oss gigantisk,,,över 6,5 kg och 60cm lång (4060 gr å 51 vid fodseln). Här kan inte heller pappa bära eller trösta den lille,,,och det känns liksom inte bra att hysta över honom till pappan när han precis kommit hem frfån jobbet och att den lille bara skriker hela tiden. När jag går ut på kvällen för att ge mat till hästarna får lillpyssen följa med i vagnen även om han blir liggandes själv i mörkret en stund. Annars är vårt liv ganska kaotiskt där alla tre "småttingarna" (2,5 å 4,5 de andra små) gärna skriker ikapp,,,,inget fint "fejsbokliv" här inte.
-
Vi är också jättebortskämda med en glad och nöjd bebis där både mamma och pappa duger och som sover bra om nätterna. Förutom fyra kvällar förra veckan då vi fick känna på att ha en otröstlig bebis för första gången. Jag är helt övertygad om att det var/är åttaveckorssprånget. Igår somnade han åtta, vaknade vid tio och åt och somnade sen om till fem då han vaknade och var superbusig :) vi får väl se ikväll om han bara hade paus eller om språnget är över.BjörkW skrev 2014-11-17 18:39:52 följande:
När våran son var 6 v vägse han 4 kg och då gått upp 1 kg sen vi kom hem från bb. Vi har det väldigt bra än. Har haft ett och annat vredes utbrott men inget ihållande. Pappa duger lika bra som mamma. Idag har jag bakat bröd som alla sa att man inte hinner och orkar med småbarn. Har tillomed kommit igång med hästarna, sonen är så nöjd med att hänga med!
Vi är sjukt bortskämda med både skratt och sömn! Kanske hör till ovanligheten?
Nya färdighet är att medvetet stoppa händerna i munnen :D sist vägde han 5kg och var 58 lång. -
Det är jätteolika. Vår äter mellan 60-160 vid sina måltider. Men oftast äter han varannan eller var tredje timme. Förutom på nätterna då han äter mer sällan.
-
Vår ler också ungefär tre, fyra tillfällen per dag men då kan han hålla på uppemot en halvtimme varje gång. Och varierar med ljud. Men vissa dagar ler han knappt nåt alls.Mrs West skrev 2014-11-18 16:38:45 följande:
Vår kille har oxå börjat med lite ljud, väldigt gulligt. Dock tycker jag inte att han ler så värst mycket. Kanske 3ggr per dag, hur många leenden får ni ungefär? Min son är 7 veckor idag.
-
Så hade vi i fyra kvällar men han verkade inte ha ont i magen. Sen gick det över men han är fortfarande lite extra gnällig, vill vara nära och sover dåligt. Tror att det var 8-veckorssprånget. Enligt appen är det max fem dagar kvar innan det är slut ;DMrs West skrev 2014-11-21 18:59:46 följande:
Skönt att fler har lite svårflörtade bebisar;) Här ler vi lite då och då.
Igår kväll var William helt konstig. Från 22-00 var han ledsen och skrek så jag fick ha honom nära och vagga och buffa. Verkade som magont, mkt märkligt IOM att jag åt samma saker dagen innan utan problem. Hoppas att det går bättre ikväll!
-
Wonder weeks, den är baserad på boken Växa och upptäcka världen. Har stämt för oss hittills. :)Emmask skrev 2014-11-22 21:52:54 följande:Vilken app använder du?
-
Min bebis vägrar somna annat än i selen på kvällen och så fort jag försöker lägga honom i sängen eller ens bara sätter mig ner vaknar han. Först vid midnatt kan jag få honom att somna utan sele så jag går från åtta till elva med en halvtimmes matpaus. Jag är så trött i ryggen ????