Anton Chigurh skrev 2015-09-10 19:35:45 följande:
Mmm, ja, det verkar som att Fröken Palm får nöja sig med ersättning i 5 år endast, och hon blir tvungen till att klara sig på futtiga 47.800 kr i månaden. Fast det lär iofs tillkomma sk eventuelle tillägg", vilket glädjer mig oerhört, allt annat vore skandal. Egentligen.
Fast i grund och botten ett riktigt uselt avtal. Knappt 50.000 spänn i månaden,
och inte mer än 5 år...va fan. Liksom !!!
Fast, vad Gert syftar på är hur reglerna var tidigare, Thomas Bodström avslutade sina uppdrag i Riksdagen 2010, han var då 48 år, inte 50 fyllda, och han hade då rätt till en ersättning på cirka 44.000 kr i månaden. Tills han fyller 65 år.
Lite så.
Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Är du säker på det där med Thomas Bodströms pension?
Både Veronika Palm och Thomas Bodström får/fick pension enligt de gamla reglerna och då behövde man vara 50 år gammal för att ha rätt till pension fram till 65 årsdagen.
Sedan får man inte glömma att riksdagsmannens pension minskas om man har andra inkomster och Thomas Bodström har ju varit aktiv sedan han lämnade riksdagen.
Jag vet inte om jag tycker att det är så hemskt att en riksdagsman får ersättning under några år. Då är det nästan värre med politiker som går direkt från riksdagen till näringslivet.