Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Smutsiga sanningar om S!

KillBill skrev 2015-09-06 17:42:02 följande:
    Vad har du för källa för detta påstående?

Du måste väl vara äldre än 50 år för att få pension fram till du fyller 65 och Veronica är bara 42 år gammal.
    Mmm, ja, det verkar som att Fröken Palm får nöja sig med ersättning i 5 år endast, och hon blir tvungen till att klara sig på futtiga 47.800 kr i månaden. Fast det lär iofs tillkomma sk eventuelle tillägg", vilket glädjer mig oerhört, allt annat vore skandal. Egentligen.

Fast i grund och botten ett riktigt uselt avtal. Knappt 50.000 spänn i månaden,
    och inte mer än 5 år...va fan. Liksom !!!

Fast, vad Gert syftar på är hur reglerna var tidigare, Thomas Bodström avslutade sina uppdrag i Riksdagen 2010, han var då 48 år, inte 50 fyllda, och han hade då rätt till en ersättning på cirka 44.000 kr i månaden. Tills han fyller 65 år.

Lite så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-09-10 19:54:12 följande:
    Är du säker på det där med Thomas Bodströms pension? Både Veronika Palm och Thomas Bodström får/fick pension enligt de gamla reglerna och då behövde man vara 50 år gammal för att ha rätt till pension fram till 65 årsdagen. Sedan får man inte glömma att riksdagsmannens pension minskas om man har andra inkomster och Thomas Bodström har ju varit aktiv sedan han lämnade riksdagen. Jag vet inte om jag tycker att det är så hemskt att en riksdagsman får ersättning under några år. Då är det nästan värre med politiker som går direkt från riksdagen till näringslivet.
    Tycker du att närmare 50.000 kr, i månaden, i 5 år....att det är helt okej, Bill ??? 

Jag tycker det är väl frikostigt jämfört med vanligt folks villkor. Visst, lite bättre kan kanske vara motiverat, men FEM år. Med 50.000 plus per månad......!!!

Ang Bodström, så var det ett reportage i Expressen, vet inte hur korrekt det är, men jag tror nog att är ganska överensstämmande med sanningen. Har ett svagt minne av att det var fler som tog upp just Bodströms ersättningar när han slutade.

http://www.expressen.se/nyheter/lonen-for-att-sluta-44000-i-manaden/
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-09-10 20:02:27 följande:
    Tycker du att närmare 50.000 kr, i månaden, i 5 år....att det är helt okej, Bill ??? 

Jag tycker det är väl frikostigt jämfört med vanligt folks villkor. Visst, lite bättre kan kanske vara motiverat, men FEM år. Med 50.000 plus per månad......!!!

Ang Bodström, så var det ett reportage i Expressen, vet inte hur korrekt det är, men jag tror nog att är ganska överensstämmande med sanningen. Har ett svagt minne av att det var fler som tog upp just Bodströms ersättningar när han slutade.

www.expressen.se/nyheter/lonen-for-att-sluta-.../
    ...och det kan hända att Fröken Palm går under samma regler som Bodström och isf har hon rätt ersättning tills hon fyller 65 år, förvisso en lägre ersättning, men hon, som jag fattar det, behöver inte lyfta ett finger fram till 65 årsdagen. Om hon sänker sin standard ett snäpp eller två. Fast jag är högst osäker här, det var luddiga uppgifter dom lämnade från Riksdagens ekonomiavdelning. Med det fanns det nog en anledning till. Att dom svävade på målet !!!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-09-10 20:59:29 följande:
    Det är du som har dragit in Thomas Boström i debatten. 
    Ja, eftersom han hade rätt till en duktig ersättning (fast han var under 50 år vid tillfället) att han sen är så otroligt rik att han kan avstå 44.000 kr i månaden, det skall knappast jag lastas för, Bill.

Eller !!!
  • Anton Chigurh
    themia skrev 2015-09-11 10:57:52 följande:
    Förklara varför det är hyckleri att utnyttja sina lagliga rättigheter.

Varför tror du Bodström INTE tog ut sin lagstadgade pension/inkomstgaranti på min 44.000 kr varje månad tills dagen han fyller 65 år ???

Fast han hade all rätt i världen...!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-09-11 12:06:25 följande:
    Jag har läst att man, enligt de gamla pensionsreglerna i riksdagen, behövde vara 50 år gammal när man lämnade riskdagen för att få pension till man fyllde 65 år. 

Kan du länka till din källa att en riksdagsman, redan innan den fyllde 50 år, kunde vara berättigad till pension fram till man fyllde 65 år?
    Det kallas, som jag fattar det, för inkomstgaranti. Bodström var ju 48 år när han stämplade ut och han hade kunnat kvittera ut 44.000 kr i månaden tills 65 år fyllda. Nu avstod han eftersom han har mer pengar än folk i allmänhet har.

Du kan läsa artikeln omjust  Bodström eftersom Fröken Palm omfattas av samma reglemente, det är endast nytillkomna riksdagsledamöter som faller under dom nya reglerna.

Typ.... 
  • Anton Chigurh
    themia skrev 2015-09-15 11:23:56 följande:
    Om du nu tar dig besväret att citera min fråga till Gert, varför inte samtidigt göra ett försök att svara på frågan?
    Men skärp dig för helvete !!!
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-16 07:53:11 följande:
    Går det inge bra?
  • Anton Chigurh
    themia skrev 2015-09-16 09:27:01 följande:
    Synnerligen charmigt måste jag säga! (Du lär ju vara FL:s charmigaste skribent, har jag hört)

Att du inte har något svar på frågan     får jag väl försöka stå ut med.
    Ja...jo...jag vet, det är det jag försöker leva upp till här, med god framgångshiny.gif....om jag själv får säga det.

Iaf, themia, så är svaret ganska givet, knappast så att jag skall behöva besväras med att förtydliga, så du behöver inte stå ut med någonting. Bara tänka till lite.

Ha en skön dag.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    En annan Anna skrev 2015-09-16 16:17:43 följande:
    Oh. Vilken alfa hanne... Kyss

Skojar bara. Skrattande
    WetKiss.gif
Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!