KillBill skrev 2015-12-04 08:42:00 följande:
Återigen så föreslår jag att du fortsätter denna OT diskussion i den tråd som du själv har skapat och som handlar om KDs transitläger.
I övrigt så tål det att upprepas att flyktingkatastrofen i dess nuvarande form har pågått i ca tre (3) månader. Regeringen har under denna period genomfört flera förändringar av migrationspolitiken som till skillnad från KDs förslag har parlamentariskt stöd.
Det svåra i politiken är inte alltid att hitta på idéerna , ibland ligger svårigheten i att ta fram förslag som stöds av en majoritet i riksdagen. Det verkar inte KD ha förstått.
De flyktingar som kommer till Sverige idag och som vid en första kontroll verkar sakna asylskäl utgör bara en bråkdel av alla flyktingar. Migrationsverket säger att det inte går att kapa handläggningstiderna speciellt mycket för denna grupp om man vill ha en rättssäker process (och det antar jag att KD önskar). Dessutom saknas det bostäder till de flyktingar som kommer och därför är risken att flyktingar kan få sitta i KDs flyktingläger i Skåne under mycket lång tid .
Alla flyktingläger är tillfälliga lösningar och att KD försöker lura svenska folket att just deras läger inte skulle vara flyktingläger eftersom man använder prefixet transit är bara löjligt
Fortsätt nu diskussionen i rätt tråd.
Jag förstår att du inte vill ha Socialdemokraternas hantering utav den här flyktingkrisen i ljuset av den här tråden men tvärtemot din åsikt - så anser jag att kapitlet helt klart hör hemma här.
Nej, regeringen har inte utfärdat ett enda enskilt förslag som relaterar till flyktingkrisen - förutom de skärpningar som gäller idag. Med andra ord, inte ett enda förslag som ämnas hjälpa situationen i sig.
För drygt månad sedan så var de dock med och röstade igenom en 21-punkter lång uppgörelse om flyktingkrisen, vilket togs fram utav 6 partier. Utöver det, vilket inte är ett enskilt förslag, så har det stått
helt stilla. Bostadsministern har inte ens uppdaterat sin bostadspolitik sedan valet och står fortfarande och pratar om prioritet på klimatsmarta studentlägenheter kring universiteten. Det är bara oppositionspartierna (med undantag för SD) som arbetar ihärdigt med den här flyktingkrisen på hemmaplan. Regeringen arbetar dock mycket i EU-rådet men det är naturligtvis inte tillräckligt på något vis, vi har en hemmaplan också.
Jag ser dagligen på riksdagens arbete, jag följer riksdagsarbetet så som andra följer media. Om du tror att jag saknar inblick i vad som händer i Sveriges politikliv så har du väldigt fel.
Klart att KD har förstått det. Det enda märkliga här är att du verkar inbilla dig att förslag ska presenteras utifrån ponerade utfall i riksdagen. Vi ska inte ha ett politikliv där förslag inte presenteras, bara för att de inte är populära.
Har du källa på att det endast berör en bråkdel och hur stor bråkdel talar vi om? Helt oavsett så hade resurserna likväl träffat genuint behövande bättre samt lämnat mer plats för dessa och
det säger sig självt att fler händer och instanser som sköter asylärenden, snabbar på asylprocessen. Vi har inte riktigt för många kockar till denna soppa. 1500 redskapspoliser hade såklart även de bidragit och
det säger sig självt att vi behöver arbeta med morgondagens relaterade utmaningar redan nu.
Hade det behövts tältläger ihop med KD:s förslagspaket så hade de inte bestått utav transitzonerna i sig, utan precis som
regeringen redan har gjort så skulle man ha byggt just tältläger för ändamålet. Vilken tokig värld vi lever i va? -
där tältläger används som tältläger och transitzoner som transitzoner.
Den enda som försöker lura någon här är du. Att du inte ens kommenterar regeringens helt uppenbara tillkortakommanden - exempelvis hur de låter Sverige stå kvar med en (1) enda registreringscentral, trots att folk får sova på betonggolv i drivor, utan sanitära lösningar och trots att grannkommunen flaggar för utökad verksamhet - säger sitt.
Du är inte intresserad av bra eller dålig politik, du är intresserad av partifärg och försvarar troligen din egen ända fram till orimlighetens brant.