KillBill skrev 2015-12-03 20:46:41 följande:
Jag förstår att du vill byta fokus nu
Jag är inte fullt insatt men som jag har förstått det hela så vill Regeringen ha möjlighet att tillfälligt stänga Öresundsbron
för att minska risken att den allmänna ordningen eller inre säkerheten påverkas . En stängning av bron ska endast ske i nödfall.
Det är bara veckor sedan terrordåden i Paris och det kanske har fått regeringen att vara beredd på drastiska åtgärder?
Anser du att Öresundsbron ska fortsatta att hållas uppe även vid ett nödfall eller vid krissituation eller om den allmänna ordningen eller inre säkerheten riskeras? Är Öresundsbron helig?
Jag förstår att du vill byta fokus från S till SD i en tråd om S. Det var meningen med ditt förra off-topic inlägg.
Nej, det märks att du inte är fullt insatt. Morgan Johansson har idag gått ut med att volymerna måste ner till 1000-2000 asylsökare i veckan och även det är i högsta laget, enligt Morgan Johansson. Därför planerar nu regeringen möjligheten att stänga Öresundsbron så att inte fler asylsökare ska komma den vägen om det stora inflödet håller i sig.
Men bra försök av dig att dra in terrordåden i Paris som ett skäl till de vill stänga Öresundsbron.
Frågan återstår. Bryter det mot internationella konventioner och asylrätten? Du är ju expert på området.