Inlägg från: Anonym (frågande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frågande)

gravid 2:a gången

Det är så att jag blev gravid i slutet av 2013 med min dåvarande pojkvän. Men på grund av omständigheterna valde jag att göra abort då det var ett knakigt förhållande med mycket elakheter från hans sida och jag hade inte några direkta känslor för honom kvar på grund av att han inte var någon vidare pojkvän.. Träffade sedan min nuvarande pojkvän kort därefter och han är raka motsatsen. Världens underbaraste och snällaste. Det som är, det är att jag inte har berättat om aborten jag gjorde. Vet inte om det är fel av mig att resonera att det är min ensak pågrund av hur mitt tidigare förhållande var och det är verkligen ingenting som jag vill dra upp igen då det väcker många otäckheter. 

Nu är det så att vi var utomlands, jag går på p-piller. Hade väldiga magproblem och hade (ursäkta) någon fruktansvärd diarré i upp mot två veckor. Läst efteråt att det kan göra att preventivmedlets effekt försämras. Om jag nu skulle vara gravid igen så är vi helt hundra på att behålla, men jag vill inte att barnmorskan skall berätta om min tidigare abort. Kan man säga det till henne isåfall? och hur resonerar ni kring det jag skrivit? rätt?fel?

• Svar på tråden gravid 2:a gången
  • Anonym (frågande)

Puff.....

• Anonym (frågande)

Ingen?!!

• Anonym (frågande)

Tack för ditt svar!

Inte vetat om det är oärligt och elakt och inte berätta men samtidigt så vill jag inte gärna dra upp det. Vi har ju det helt fantastiskt tillsammans och skall glädjas åt det som är istället.

Ok, då vet jag!

Svar på tråden gravid 2:a gången