BF april/maj 2015 och tidigare haft HF/grav.kompl.
Hej, hoppar gärna in här! Väntar mitt andra barn med BF 29/5, går in i vecka 12 imorgon. Fick Hf sent i förra graviditeten, ca 2 veckor innan BF, blev ordinerad vila i hemmet fick varken gå ut o gå eller storstäda, låg bara på soffan. Gick sen över 10 dagar utan något extra ul, hade gått upp 10 kg de sista 2 månaderna och var så vätskefylld. Sa att jag mådde bra fast hade ont i huvudet hela tiden och min pojke rörde sig inte så mycket i magen (fast man läser över allt att det är normalt för det är så trångt). Försökte tänka att det inte var någon fara. Förlossningen blev lång, värkar från fredag kväll till lördag morgon, åkte in efter 12 timmar hemma och tog nästan ett dygn inne på förlossningen innan han föddes, slö och trött ville varken skrika eller äta. Fick ligga på neo med syrgas en vecka, sondmat och både röntgen o ultraljud på hjärta o lungor innan vi blev friade att åka hem. Tog sen tre veckor innan amningen kom igång, men fick komplettera med ersättning efter tre månader då han inte gick upp i vikt son han skulle. Är så orolig att förloppet ska upprepas denna gången men samtidigt mer medveten om vad som är normalt och inte...