BF april/maj 2015 och tidigare haft HF/grav.kompl.
Hej! Får man vara med här?
Jag har BF 9/5 :)
Har varit på SpecMVC första gången idag och är inskriven där på grund av en rad olika anledningar och en av dom är pga att jag fick preeklampsi i min förra graviditet (som blev ett barn). Det gick bra men Alva föddes tillväxthämmad och jag mådde pyton så jag hoppas slippa uppleva detta igen!
Idag hos läkaren så skrev han ut trombyl för att det kanske skulle motverka en eventuell preeklampsi... Har ni erfarenhet av det?
Andra anledningar att jag går på SpecMVC är att jag har en hypofysrubbning med hormonbrister som följd, att jag är gastric-bypass-opererad och att jag gått på progesteron pga upprepade missfall. Men mina hormoner och gbp'n känner jag mig rätt tillfreds med. Jag tycker det är jobbigast med preeklampsin och allt som hände kring det sist... Det gjordes tex tillväxtUL och flödesmätning knappt två veckor innan Alva är född (när mitt BT började stiga) som sa att allt såg fint ut. Hon skulle enligt mätningen där väga 2600 gram vid mätningen.
Sen kom hon då 12 dagar efteråt 39+0) och vägde 2500 gram, 45 lång och inte fått någon näring alls från min helt urkassa moderkaka.
Innan igångsättningen sa alla läkare att allt set fint ut, bebisen mår bra, ju längre hon kan vara kvar i magen desto bättre.
Sen blev jag så dålig så dom hade inget val och med resultatet i handen fick jag sen höra att det var ju verkligen på tiden att hon fick komma ut och äta osv...
Kommer ha lite svårt att lite på flödesmätningarna och det...