• Jojohanna

Trekant

Hej,

Jag har haft en del trekanter och alltid hittat extramannen på bodycontact. Väldigt enkelt och bara man sållar lite bland alla knasiga mail så kan man hitta riktiga guldkorn. Skulle säga att det är ett mycket bra sätt att krydda sin relation. Liten risk för svartsjuka då alla är med i samma rum och kan stoppa när de vill.
    Viktigt att prata om det innan, vad är tillåtet? Vilka stopptecken skall ni ha osv...
    Hoppas ni får till det för det är en fantastisk upplevelse!

• Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-26 10:00:25 följande:

Glöm inte att det skiljer mycket mellan manligt och kvinnligt i ett sådant här fall.
    För en man handlar trekant oftast om häftigt sex och inget mera.
    Ur ett kvinnligt perspektiv blir det ofta något helt annat.
    En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex. Hon vill ha mera och hennes känslor växer och blir starkare. Även om hon inte träffar mannen något mera så bär hon ofta på dessa växande känslor.
    Dessa känslor har skadat väldigt många förhållanden!

Det här är bara en myt. Vi kvinnor behöver inte på något sätt ha en större benägenhet att få känslor för någon man har sex med.
    Dessutom tycker jag att de som skriver att vi kvinnor lätt lämnar vår partner så fort vi får chansen att vara med någon som är mer välutrustad förenklar otroligt mycket. Det är väl ändå inte ett organ man blir kär i och väljer att dela sitt liv med?
    Själv uppskattar jag skillnader, kul med både mindre och större killar, jämfört med min sambo. Trekanter har jag för variation och spänning, har haft det i många år och det har aldrig funnits en fundering på att lämna mitt livs kärlek för någon av dessa tillfälliga bekantskaper, de har bara varit en krydda och extra spänning i vårt gemensamma sexliv.
  • Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-28 12:41:36 följande:

jojohanna;
    Det kanske är lite känsligt för dig men det är absolut ingen myt!
    Det finns statistiska undersökningar och forskning som stöder mina påståenden (googla gärna!).
    Dessutom stöds mina påståenden av mina egna erfarenheter, av mina vänners och bekantas erfarenheter (såväl manliga som kvinnliga!) och av trådar i olika forum, t ex i swingers-kretsar och t ex här på familjeliv.
    Självklart är dessa påståenden inte en absolut sanning för alla, undantag finns, men rent generellt och med överväldigande statistik så stämmer det!

Jojohanna; Du kan väl ändå inte på allvar mena att det inte ligger någon sanning bakom detta?
    Eller menar du tom att det skulle vara tvärtom mellan kvinnligt/manligt? I så fall är du nog rätt ensam om din åsikt...

Jag har googlat men hittar inget på just detta. Vill du länka?
    Jag menar inte att det är tvärtom, jag menar bara att jag känner många kvinnor som har sex för sexets skull och kan skilja på sex och kärlek. Därav att jag skrev att det var en myt, jag tror att vi är ganska lika i den frågan, alltså att dte inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende.
  • Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-29 09:09:16 följande:

Ok Jojohanna, du vinner. Du har självklart rätt att ha din åsikt. 

Nyfiken fråga på det; kanske tillhör du dem som också vet att män visst kan amma sina barn, om de bara vill själva vill och om de bara upphör med att förtrycka kvinnorna..?

Nej jag har ingen länk som bevis.
    Flera års studier har gett mig kunskapen och jag vet att om du intresserar dig för ämnet och googlar på t ex engelska och på tyska så finner du material för många timmars läsning.
    Om du med öppet sinne intresserar dig för ämnet och öppet frågar/diskuterar det med alla du kommer i kontakt med så ska du snart få tydliga tecken som stöder min tes (om du nu inte umgås enbart i mycket trånga kretsar och enbart med en enda kategori människor?).
    Det räcker faktiskt med att du läser på detta forum så ska du finna många tecken som stöder min tes men knappast ett enda tecken som stöder din tes att "det inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende".

Jag vet inte om det kommer som en överraskning för dig (?) men det största skillnaden mellan kvinnor och män är att vi faktiskt är av olika kön..!

Jag visste inte att det var en tävling ;)
    Och på riktigt så hittar jag inga vetenskapliga artiklar angående att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex, men jag är väldigt intresserad av ämnet så jag skulle verkligen vilja läsa.
    Angående män och amning så har jag ingen åsikt alls där, om det funkar så är det väl bra, annars brukar vi kvinnor kunna lösa just den uppgiften.
    Vad gäller typiskt manligt/kvinnligt så menade jag just i denna frågan, dvs förmåga att skilja på sex och kärlek och inget annat. Och precis samma fråga som jag verkligen skulle vilja hitta vetenskapligt stöd för. Just för att jag, i min bekantskapskrets inte finner stöd för detta. 
  • Jojohanna
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 16:32:14 följande:
    Får jag bara fråga , hur klarar du av det där känslomässigt, en känslomänniska kan väl inte klara av det där?
    Det gäller ju att kunna ta det för vad det är, nämligen sex med lite krydda och variation. Om man blandar in känslor i sex med automatik, då kan det bli svårt.

Jag kan verkligen njuta av att se min sambo med en annan kvinna, se henne och honom njuta och få vara med på ett hörn med händer och mun. Eller att kunna suga honom samtidigt som jag har en annan man inne i mig, fantastiskt skönt! sen när den extra personen gått finns energin och kåtheten kvar hos oss.
  • Jojohanna
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 17:17:46 följande:
    Fast älskar du din sambo , fantisera ok men verklighetsmässugt är det väl en aning annerlunda .
    Det är klart att jag älskar min sambo, annars hade jag ju inte delat mitt liv med honom? det är just för att vi älskar varandra och inte vill neka varandra upplevelser av detta slag som det funkar så bra. Vi är trygga i vår kärlek och vi har pratat igenom allt väldigt noga. Upplevelserna blir en boost för vårt gemensamma sexliv.
Svar på tråden Trekant