Inlägg från: Anonym (erfaren man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erfaren man)

Trekant

Glöm inte att det skiljer mycket mellan manligt och kvinnligt i ett sådant här fall.
    För en man handlar trekant oftast om häftigt sex och inget mera.
    Ur ett kvinnligt perspektiv blir det ofta något helt annat.
    En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex. Hon vill ha mera och hennes känslor växer och blir starkare. Även om hon inte träffar mannen något mera så bär hon ofta på dessa växande känslor.
    Dessa känslor har skadat väldigt många förhållanden!

Vi män utgår från oss själva. Eftersom vi kan ha sex för sexets skull och utan att blanda in känslor så tror vi att vår partner tänker lika.
    Vi inser inte risken!
    Därför är det till 90% männen som ser till att det blir en trekant och/eller att det allra oftast handlar om MMF.
    Kvinnor utgår också från sig själva. 
    De tror ofta att risken är jättestor för att deras man ska bli förälskad i den andra kvinnan.
    Därför är det väldigt sällan som kvinnor ser till att trekanten blir av och om den blir av så handlar det ytterst sällan om MFF!

Kanske kvinnorna är lite smartare och utsätter sig och förhållandet för mindre risker..?

• Anonym (erfaren man)

jojohanna;
    Det kanske är lite känsligt för dig men det är absolut ingen myt!
    Det finns statistiska undersökningar och forskning som stöder mina påståenden (googla gärna!).
    Dessutom stöds mina påståenden av mina egna erfarenheter, av mina vänners och bekantas erfarenheter (såväl manliga som kvinnliga!) och av trådar i olika forum, t ex i swingers-kretsar och t ex här på familjeliv.
    Självklart är dessa påståenden inte en absolut sanning för alla, undantag finns, men rent generellt och med överväldigande statistik så stämmer det!

Jojohanna; Du kan väl ändå inte på allvar mena att det inte ligger någon sanning bakom detta?
    Eller menar du tom att det skulle vara tvärtom mellan kvinnligt/manligt? I så fall är du nog rätt ensam om din åsikt...

• Anonym (erfaren man)

Ok Jojohanna, du vinner. Du har självklart rätt att ha din åsikt. 

Nyfiken fråga på det; kanske tillhör du dem som också vet att män visst kan amma sina barn, om de bara vill själva vill och om de bara upphör med att förtrycka kvinnorna..?

Nej jag har ingen länk som bevis.
    Flera års studier har gett mig kunskapen och jag vet att om du intresserar dig för ämnet och googlar på t ex engelska och på tyska så finner du material för många timmars läsning.
    Om du med öppet sinne intresserar dig för ämnet och öppet frågar/diskuterar det med alla du kommer i kontakt med så ska du snart få tydliga tecken som stöder min tes (om du nu inte umgås enbart i mycket trånga kretsar och enbart med en enda kategori människor?).
    Det räcker faktiskt med att du läser på detta forum så ska du finna många tecken som stöder min tes men knappast ett enda tecken som stöder din tes att "det inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende".

Jag vet inte om det kommer som en överraskning för dig (?) men det största skillnaden mellan kvinnor och män är att vi faktiskt är av olika kön..!

• Anonym (erfaren man)

(F) du verkar helt förvirrad... (eller så är jag helt förvirrad?),
    jag har svårt att förstå fet mesta av det du skriver.

Grupp sex, vilken grupp är det?
    Jag känner inte till vare sig grupp nr 5 eller grupp nr 7, har då även jag tappat självrespekten?
    Så vilken grupp är "grupp sex"?

• Anonym (erfaren man)

Hoppas TS har haft en fantastisk upplevelse.
    Önskar er allt gott!

• Anonym (erfaren man)

som någon annan sade: "-mata inte trollen..."

• Anonym (erfaren man)

Grattis TS!
    Jag gläds med er och vet ju av erfarenhet att det kan vara en ny och helt fantastisk dimension i sexlivet.

En mycket yngre man kan ju vara ett bra sätt att försöka säkra sig mot att svårhanterliga känslor skulle uppstå.
    I vårt fall har vi ju valt att träffa en man (några män...) geografiskt långt borta, men det har ju ungefär samma syfte.
    Att ni ömsesidigt känner till de känslomässiga riskerna och är öppna med varandra är ju den bästa tryggheten.

• Anonym (erfaren man)

F, tråden handlar om TREKANT.
    Om du inte gillar det så låt tråden och oss andra var ifred,
    tack snälla.

Om du söker lite så hittar du säkert trådar som handlar om sådant du gillar. Du får garanterat mycket roligare och du mår säkert mycket bättre om du ägnar dig åt trådar som du gillar.
    Lycka till!

• Anonym (erfaren man)
    En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex.
    Dessa känslor har skadat väldigt många förhållanden!

Ofta inser inte vi män risken!
    Därför är det till 90% männen som ser till att det blir en trekant och/eller att det allra oftast handlar om två män och en kvinna..

Kvinnor utgår också från sig själva, inser därför att risken är stor att mannen ska bli förälskad i den andra kvinnan.
    Därför är det väldigt sällan som kvinnor ser till att trekanten blir av och om den blir av så handlar det ytterst sällan om en man och två kvinnor!

Kanske kvinnorna är lite smartare och utsätter sig och förhållandet för mindre risker..?
Svar på tråden Trekant