Inlägg från: Pellemannen |Visa alla inlägg
  • Pellemannen

Trekant

Hej,
    Jag och min fru har en del erfarenhet av detta. Vi startade med att prova parklubb, det var bra för oss, trevligt och anonymt vilket i början var bra eftersom vi var så jävla fega. Men vi fick en skön och spännande upplevelse.
    Därifrån har vi ju haft många fantasier och den mest återkommande fantasin var att vi hade med en extra man. Vi har träffat 6 olika män genom åren, några har varit riktigt bra och andra har varit mindre bra, ingen direkt dålig.
    Vi har sagt att allt är tillåtet så länge man tycker att det är skönt, men precis som när vi har sex själva så kan och ska man alltid kunna säga stopp när det inte känns bra. Den som säger stopp eller nej är aldrig svaret skyldig, förklaringar är överflödiga.
    Mitt råd är alltså att vara tydliga med varandra och den tredje parten, vad man gillar och framförallt vad man inte gillar.
    Väl i lekarna är det 3 personer som har sex, efteråt är ni ett par igen. Det funkar bra för oss. Jag tror också att det är blir lite lättare för extramannen att vi är tydliga och att han inte ska känna att allt bara sker på våra villkor.

• Pellemannen

Man önskar sig olika saker i livet. Och man tycker olika. Det är helt ok tycker jag.
    I min värld så tycker jag att trekantssex (eller fler) tillsammans med min fru är något som jag verkligen gillar.
    Gällande sex generellt så blir det inte alltid bra, oavsett om man är två eller fler. Men om man är trygg i sig själv så har man inga större problem att hantera det.

Det viktigaste är menar jag att det är okej att tycka olika. Om du inte vill ha gruppsex så ska du inte ha det. Vi som vill kan få ha det utan att bli påhoppade med pekpinnar.

• Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 16:32:14 följande:
    Får jag bara fråga , hur klarar du av det där känslomässigt, en känslomänniska kan väl inte klara av det där?
    Jo, det tror jag. Känslor och kärlek kan nog yttra sig olika hos olika människor tror jag. För min egen del så anser jag mig vara en känslomänniska. Jag bryr mig mycket om min familj och mina vänner, jag gråter om jag blir ledsen och även om jag blir riktigt glad.
    Min fru är min bästa vän och vi har bl.a. det gemensamt att vi tycker att gruppsex är sköt och spännande. jag blir sexuellt upphetsad av att ha sex på fler tillsammans med henne. För oss så stärker det snarare än att det sår någon sort split.
    Så, jag tror som sagt att det funkar olika för olika människor. För oss funkar detta och är en positiv sak i vårt sexliv och därmed vårt äktenskap eftersom sex för oss är en viktig del av äktenskapet.

Sedan vill jag bara tillägga att detta inte är något vi gör speciellt ofta, vi kan fantisera om det och vi kan bara vara vi, både i tanken och fysiskt. När vi träffar vår "vän" så är han en riktig människa, vi har trevligt tillsammans med honom men kvällarna får en annan spets och slutar oftast på ett lite annorlunda sätt än när vi träffar våra "vanliga " vänner.
    Sedan har vi väl en inställning där vi i dessa situationer inte tar det för allvarligt, vi försöker faktiskt bara ha det roligt och skönt tillsammans!
  • Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 17:17:46 följande:
    Fast älskar du din sambo , fantisera ok men verklighetsmässugt är det väl en aning annerlunda .
    Har du F egna erfarenheter av detta som gått åt pipsvängen? Eller gillar du det bara inte? Det är ju helt ok, men det måste också vara ok att gilla det så länge man inte skadar andra. Eller hur?
  • Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 17:46:32 följande:
    Ja alla får göra som de vill . Det är upp till dom .
    Glad Det är vi alla fall överens om! Må väl!
  • Pellemannen
    pelli skrev 2014-09-29 18:00:19 följande:

Vi har nyligen för första gången testat med en annan man (jag är inte bi). Vill absolut inte rekommendera ngt... men för oss var det superbra. Glad

Härligt! Oavsett vad man gillar så är det härligt när man får testa nya saker som man tycker är superbra!

• Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-29 18:46:48 följande:

En fråga till er erfarna , hur skulle ni göra om en av er vill men inte den andra , skulle ni då göra det med eller utan er partner fast ned andra ? Bara nyfiken hur ni funkar i tankar ?

Jag skulle inte göra det utan min fru. Jag skulle nog ha lite sorg och tycka att det vore tråkigt, men jag skulle inte riskera vårt äktenskap för det.

Jag är medveten om att det kan låta som att vi är några sexmonster som inte tänker på annat, så är verkligen inte fallet. Vi är helt normala människor med normalt liv men kanske lite mer utsvävande sexlekar. Som vi gör tillsammans.
  • Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-30 10:54:45 följande:
    Det krävs ju att ni känner varandra grundligt och känslomässigt och vet vem ni är man kan ju inte direkt ta upp en trekant vid första dejt tex , då handlar det om intryck .(-:
    Visst är det så. I alla fall för oss. Vi har varit gifta i över 20 år.

Jag håller med Anders 386 och Pelli, det handlar väldigt mycket om att det är gemensamt med sin fru.
    Om jag blev singel så tror jag inte att detta skulle vara en del av mitt sexliv på en ganska lång tid.
  • Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-09-30 19:05:04 följande:
    Varför gör du det då ? Av lojalitets själ ? Gemenskap är annars något man skapar .
    Jag vet inte vad du menar med lojalitets själ. Det är ingen jag känner.
    Men om du menar lojalitetsskäl så tror jag att du är ute och snurrar.

Jag kan nog bara konstatera att vi ser olika på saker och ting och du inte förstår vad detta handlar om. Inget konstigt med det.
    Jag t.ex. kan inte förstå vad som driver en människa att exempelvis bli Jehovas eller liknande. Så att vi inte alltid förstår andra människors val är ju inte så ovanligt.

• Pellemannen
    Anonym (Trekantsmys) skrev 2014-10-01 09:28:10 följande:
    Ja, ibland är det lite svårrt me språåket!
    Jag/vi som trådstartare har blivit inte mycket men lite klokare och lite roade.
    Vi har tagit ledig imorgon och ikväll ska vi träffa en ung kille på hotell..... lite nervöst men väldigt spännande!!
    Då önskar vi er lycka till! Hoppas att det leder till något som ni tänkt er!
  • Pellemannen

Grattis till trådstartaren och ni andra som är bejakande till era fantasier och livet!

Jag och min fru älskar och högaktar varandra! Vi har sex med varandra och ibland bjuder vi in vår manlige vän, ibland träffar vi andra par. Härligt, spännande, pirrigt och skönt!

Jag tycker lite synd om Anonym F som verkar vara bitter, inte accepterar att andra människor inte delar F:s värderingar.
    Dessutom bör F gå en skrivkurs så kanske vi andra får lättare att förstå vad du försöker säga...

• Pellemannen
    Anonym (F) skrev 2014-10-16 14:21:40 följande:

Ni blir nog kära i fel sorts tjejer och killar ??

Tvärtom skulle jag säga. Om jag blir kär i någon som har samma eller liknande sexuella fantasier och preferenser så kan det väl inte bli bättre?

Om jag skulle bli kär i dig så hade vi problem...
  • Pellemannen
    NicKnejm skrev 2014-10-16 14:57:21 följande:

Det är en stor gåva att finna total frihet och välbefinnande kring lekfullt samliv. Oavsett om det enbart är melllan två eller med flera. I
    Alla envar har sina preferenser vilket ingen annan får döma.

Precis så! Glad
  • Pellemannen
    NicKnejm skrev 2014-10-19 18:23:00 följande:

Det är det bästa som finns för ett par där både mannen och kvinnan har flera triggers kring scenariot. Kåtrus är en drog som är gratis och nyttig.

Amen!
Svar på tråden Trekant