Inlägg från: Faber
|
-
-
Det är väl de postmodernistiska Södermalmarnas våta dröm? Censurera eller förbjud allt som inte passar in i deras världsbild. De gapar om fascister men ser inte att de (med svenska mått mätt) tillhör de största fascisterna och åsiktsförtryckarna av alla.Har gjort det skrev 2014-10-01 10:57:54 följande:Ja det är ju det som är risken... Inte bara före 1960 förresten, allt som inte för tillfället anses modernt.
-
Det är censur. Ja det är redigering om det är något nytt som skall sändas men handlar det om ett verk som funnits i decennier och man plötsligt ändrar i det av politiska skäl så är det censur.Trubbel skrev 2014-10-01 14:55:00 följande:Nej, det är redigering. Medier och produktionsbolag ägnar sig åt det varje dag. Man visar inte allt material och man följer inte böcker slaviskt.
Om staten hade förbjudit skriven media att använda ett visst ord är det fara å färde, men så är inte fallet här. -
Vad har det med din felaktiga definition att göra? Jag bryr mig inte om huruvida barnen är dumma eller ej men du kallar borttagandet av något på politiska bevekelsegrunder för redigering och det stämmer inte.ica skrev 2014-10-01 15:43:18 följande:Och det är en grov underskattning av våra barn. De är inte dumma i huvudet. Jag utgår ifrån att de tagit bort Prussiluskan då det är en stereotyp och förlegad kvinnoskildring.