Inlägg från: Anonym (sansad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sansad)

SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".

Anonym (ilsk) skrev 2014-10-06 20:46:03 följande:
    Eller egencensur.
    kan du förklara skillnaden mellan självcensur och egencensur?
  • Anonym (sansad)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 22:46:11 följande:
    Öhhh va? Om vi leker med tanken att pippi hade visats i orignalutförande hade det varit en enorm skandal då? Ansvar för vadå?
    Handlar det bara om övergripande priciper när det passar just ditt resonemang?
  • Anonym (sansad)
    Centurione skrev 2014-10-08 07:10:09 följande:
    Det var ju en rolig grej det där, att han hade lidit skeppsbrott och tagit sig iland på en ö i Söderhavet - och blivit så populär att urinvånarna utsåg honom till kung! Jag förstår inte heller det provocerande. Drottning Nuur (vit och blond) blev Drottning av Jordanien. Är DET också kränkande - borde Kung Hussein ha tagit en kvinna av sitt eget folk i stället..? FÖRSTÖR alla officiella bilder på paret! Vojne, vojne...
    Hur benämner du henne? 
    Drottning av Jordanien, arabdrottning eller kanske sandnegerdrottning?
  • Anonym (sansad)
    Centurione skrev 2014-10-08 21:22:21 följande:
    Va? Varför skulle JAG - som inte är varken jordanier, arab eller muslim - ha några synpunkter..? Drottning Nuur är Drottning Nuur för mig.

Jag försökte skämta till det genom att göra en analogi: om de svarta nu ska vara så missnöjda med att Pippis pappa (en påhittad figur i en gammal barnbok dessutom!) blev kung över ett odefinierat, påhittat svart folk. Ja, då borde ju hela arabvärlden ha RASAT över den blonda och blåögda Eliza, med bland annat svensk blod i ådrorna, som fick bli drottning i ett arabland. PÅ RIKTIGT också! Men det verkar inte ha hänt..?

Det är - som alltid! - svenska PK-tanter som letar begravda hundar där inga finns...
    Du ser inte skillnaden på att benämna Pippis Pappa som Kung av Kurrekurreduttön jämfört med att benäma honom negerkung?
  • Anonym (sansad)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-08 23:27:00 följande:
    Är man kung över negrer så är man negerkung, på svenska :D
    nej
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".