Inlägg från: Primér |Visa alla inlägg
  • Primér

SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".

Centurione skrev 2014-10-06 21:32:49 följande:
    EXAKT så, ja. De lagar vi har/hade om yttrandefrihet och pressfrihet förut, var viktiga och grundläggande för en demokrati. Allt det här diskrimineringstramset undergräver den trygghet vi fick genom de lagarna...
     "Sverige har du rätt att tycka och säga nästan vad du vill. Du har rätt att uttrycka dig i radio, i tv och på webben. I yttrandefrihetsgrundlagen står det om dessa rättigheter. Där står också vad du inte får göra, till exempel förtala eller kränka en annan person."
    källa: www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Yttrandefrihetsgrundlag/

Att ha rätt till yttrandefrihet är inte samma sak som att säga vad som helst, när som helst. Tänkte bara informera dig, och er andra, om det  så ni slipper slänga er med begrepp ni inte förstår. 

• Primér
    Har gjort det skrev 2014-10-06 22:53:01 följande:
    Vilka andra? Jag har hört förvirrade argument att om man inte tycker att det är okej att klippa i filmer så är man rasist. Jag ger inte mycket för det argumentet. Dessutom tycker jag att mitt argument är viktigt och bra av principiella skäl.
    vi är alla olika, jag behöver inte höra Pippi eller någon annan säga n*ger "av principiella skäl"
    Kan faktiskt säga att mitt liv kommer nästan på millimetern se lika dant utan att ordet är med i filmen. Den nanosekunden som man har klipp bort däremot kan kränka annan så därför kan jag leva utan den. Dessutom anser jag det inte vara censur att göra detta. Vet, som det är nämt tidigare i tråden, massor av filmer som man både har lagt till och tagit bort sekvenser ur, varför? FÖR ATT DET ÄR DEM SOM ÄGER RÄTTIGHETERNAS LAGLIGA RÄTTIGHET ATT GÖRA SOM DE BEHAGAR MED SITT EGET MATERIAL. vilket nu saltkråkan ab (som äger rättigheterna till pippi) har gjort tillsammans med svt. 
  • Primér
    Har gjort det skrev 2014-10-06 23:18:00 följande:
    Ojdå, jobbigt att bli motsagd? Jag jobbar aktivt mot rasism så att kalla mig för rasist gör dig bara dum. Yra om att du tror att  "min rättighet att få behålla ordet neger" skulle vara nåt jag tycker är så dumt så jag orkar inte diskutera med dig mer. Jag har sagt vad jag tycker men du, nästa gång, ge fan i att dra rasistkortet. Det slår bara tillbaka mot dig själv.

Ha det bra och sov gott.
    blanda du ihop mig nu med någon annan?? har aldrig någonsin kallat dig rasist under mina TVÅ inlägg jag har gjort i tråden. 

så min undran till dig är: Ojdå, jobbigt att bli motsagd? jag tycker inte lika som dig och därför ska du säga att jag kallar dig rasist?? förstår inte riktigt retoriken i det alls faktiskt
  • Primér
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-06 23:43:13 följande:
    Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag har också fått argumentet "du kallar mig rasist för att du inte håller med mig" kastat på mig, även om jag inte har nämnt ordet rasist i den här tråden (förutom när jag skrev att jag inte har använt det).
    du vet att det börjar gå mot kallare tider? en offerkofta passar bra så här på höstkanten för den som inte får medhåll Flört
  • Primér
    Anonym (dd) skrev 2014-10-08 23:27:00 följande:
    Är man kung över negrer så är man negerkung, på svenska :D
    En svart balle är en negerballe och ett genomskinligt skinn i diket är en neger som någon har slagit skiten ur ^^
    du är ju inte klok nånstans. snälla avlägsna dig från denna debatt då jag har svårt att så att du kan tillföra något annat än massa skit plus att det är svårt att ta dig på allvar
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".