• Anonym (fia)

Blöder kraftigt fyra veckor efter abort, mens eller onormalt?

Jag gjorde en medicinsk abort för exakt 4 veckor sedan. Allt gick bra och vad jag såg/tror fick jag ut allt och blödde i ca 2 veckor. Sen nu igår eftermiddag började jag blöda, normalt för min mens. Men idag har jag blött kraftigt, med klumpar, och jag har nog under dagen bytt tampong 8-10 ggr. Och vanligtvis så kan jag nästan ha 1 tampong i hela dagen.

Så det känns annorlunda nu, bör jag

• Svar på tråden Blöder kraftigt fyra veckor efter abort, mens eller onormalt?
  • Anonym (RING VÅRDEN)

Det är inte normalt! Du borde åka in och kolla upp det. 

• kasovi

Använd INTE tampong. Du kan få infektion!

Ring 1177 Vårdguiden och prata med dom! De har öppet 24/7

• Anonym (fia)

Ni tror alltså att det kan vara nåt annat än mens, fast jag inte blödigt på ca 2 veckor. Vill inte åka in nu akut en fredag kväll, känns inte så värst akut och kommer förmodligen få vänta många timmar..

• Anonym (Gg)

Det där hände mig och de fick göra en ny skrapning då allt inte kommit ut. Sök gyn!

• Cortsu

Jag fick så och blödde igenom två bindor på 1 timme. De va inge farligt, utan när man gjort abort kan de spöka efteråt. Fick själv panik och for till sjukhuset men som sagt så va de inget att oroa sej för:)

• Cortsu

Blödde även så mycket att jag blev yr och blek kan jag tillägga.

• Anonym (fia)
    Cortsu skrev 2014-10-03 21:49:12 följande:

Blödde även så mycket att jag blev yr och blek kan jag tillägga.

Cortsu skrev 2014-10-03 21:48:03 följande:

Jag fick så och blödde igenom två bindor på 1 timme. De va inge farligt, utan när man gjort abort kan de spöka efteråt. Fick själv panik och for till sjukhuset men som sagt så va de inget att oroa sej för:)

Ja det låter som om det var värre för dig om du vart påverkad som du blev! Men åkte du ganska omgående till sjukhuset?, nu har jag blödigt kraftigt sen i morse, just nu ser jag ingen antydan till att det ska avta.
  • Anonym (bb)

Fast har du inte ont eller feber så är det ingen fara. Jag fick min mens fyra veckor efter förlossningen. Såg ca två veckor före ett moget ägg. Så ja du kan ha fått mens. Blödde dessutom mer från början ett tag. Men får du ont så kolla givetvis upp det.

• Anonym (fia)
    Anonym (bb) skrev 2014-10-03 22:00:50 följande:

Fast har du inte ont eller feber så är det ingen fara. Jag fick min mens fyra veckor efter förlossningen. Såg ca två veckor före ett moget ägg. Så ja du kan ha fått mens. Blödde dessutom mer från början ett tag. Men får du ont så kolla givetvis upp det.

Nej jag har inte ont alls. Jag har haft mensvärk dom senaste dagarna, så för mig var mensen väntad inom snart. Det är väl bara att jag tycker att det blöder mer än alldeles för att vara en normal mens. Men jag kommer avvakta tills i morgon får se hur det är.
  • Cortsu
    Anonym (fia) skrev 2014-10-03 21:55:48 följande:

Ja det låter som om det var värre för dig om du vart påverkad som du blev! Men åkte du ganska omgående till sjukhuset?, nu har jag blödigt kraftigt sen i morse, just nu ser jag ingen antydan till att det ska avta.

Jo jag var på jobb men for endå direkt till sjukhuset då jag blödde igenom på min klients soffa..(pinsamt)! Om de fortsätter imorn så tycker jag att du ska fara o kolla upp de, de kan ju va att de blivit något kvar och de kollar dom hastigt upp me UL:) får du mycke smärta eller feber så far du in direkt tycker jag! Hoppas de inte e någon fara:)
Svar på tråden Blöder kraftigt fyra veckor efter abort, mens eller onormalt?