• pottan

Vi med BIM 13-19 oktober

Hej, hoppar gärna in här också, känns roligare med en tråd där alla har ungefär samma tidpunkt

Jag och mannen i mitt liv kom fram till att det nog var på tiden nu, vi har vart tillsammans ca 4 år, har hus som vi gjort de värsta renoveringarna på och hans barn är nu 6 år och vi verkar alla äntligen kommit i fas

Jag har väl velat skaffa en liten ganska länge men han har hållt tillbaka lite, han tänker logiskt

Slutade hursomhelst med mina piller i augusti, fick min första mens efter ca 1 månad 21/9 och testade faktiskt med cb ägglossningstest med dubbel indikator och den så att jag hade ägglossning ca 2-4/10

Men BIM blir då nästa helg, ca 19/10, vi fick till det rätt många gånger under förmodad ägglossning så hoppas på resultat nu! :)

Vad jag reagerat på med min kropp efter ägglossning är att mina bröst är bra mkt ömmare idag än förra månaden, då hade jag ömma bröstvårtor i ca 1 vecka, och sen öm i hela brösten innan mens, men nu gör det ena ont å bara kramas hårt haha

Sen har jag en förfärlig magkatarr och vart rätt gasig, men allt kan ju vara inbillning :)

• pottan

Hur går de för alla, jag har fortfarande väldans ömma boobisar, det är liksom på undersidan och jag märker det ganska markant när jag går ur sängen på morgonen

Sen har magen vart röten några dagar men det kan ju bero på många saker

Men räknar jag från första utslagen på mina ägglossningstest så är det idag äl +8, men har en förhoppning om att jag ska låta bli testande tills mensen uppenbart är försenad om den blir det , tur man jobbar helgen nu och många dagar nästa vecka så tiden går!

• pottan
    efg skrev 2014-10-10 12:00:48 följande:

Jag börjar känna mer och mer diffusa smärtor i nedre delen av magen, även lite i ljumskarna. Dessa smärtor är def inte "inbillningar" dock vet ja inte vad de innebär. Är typ bim -5 nu så väntar tills bin iaf. Dock osäker efter närmare räkning om min bim är senare men där i dagarna iaf.

Fortsatt ömma bröstvårtor och ev något mörkare färg och "tyngdkänsla" i hela brösten.

Är det hela brösten som du upplever är ömma? Är de bara när de är eller vid beröring?

brösten är helt som vanligt "uppe på" om man säger, men på utsidan och under känns det rejält ömma vid beröring eller ja om man råkar stöta till, jobbar i vården så det ingår ju mkt fysiskt arbete, häromdan när mannen kramade mig sådär extra hårt trodde ja tuttarna skulle gå sönder, gjorde rejält ont, men upplever att det här lugnat sig lite nu några dagar senare

Dom känns väl lite tyngre, men då mest på morgonen, är väl att tyngdkraften sätter in när man går ur sängen, brukar iallafall inte reagera på några bröst i vanliga fall haha
  • pottan

Är jag inte på smällen så vet jag inte vad, mina tuttar är så onda så det finns inte, annars har de fått spelet, håller tummarna nu :)

• pottan
    tjugofemton skrev 2014-10-13 22:50:08 följande:

Hakar på här jag också! Jag har BIM den 18/10, vi är på 4:e försöket. Jag ska precis till att fylla 21 år och sambon min är 25. Vi har varit tillsammans i ca tre år så vi känner oss mer än redo!

Jag fick en brun flytning, lika stor som en 10-krona ungefär i fredags och läste mig till att det kan ha varit en nidblödning, eftersom att det ligger bra i tid (6-7 dagar efter ÄL och 9 dagar innan BIM). Fick ingenting mer än det där, så nu överanalyserar jag ALLT. Kissar jag oftare? Har jag ont i brösten? Det jag verkligen känner är lite molvärk i tjejmagen, men inget mer än så... JAG HOPPAS PÅ ETT PLUS OCH VILL TESTA NUUUUU :D

Visst känner man efter löjligt mkt, men en sak är säker, mina tuttar är Ömma och gör ibland till och med ont, har gjort i över en vecka nu, är också sugen på att testa men försöker lova mig själv att inte köpa några test förrän efter helgen!
  • pottan

Någon mer som kännt av hugg /stick i höger sida magen, ganska långt ner, får det när jag reser mig hastigt eller gör plötsliga rörelser ibland, konstigt

• pottan

Usch inte vad som hänt med mitt tålamod, har vart så bestämd att vänta till efter Bim, men kommer på mig själv med å planera en sväng om Ica på vägen till jobbet för å köpa teststickor, fy mig haha!

• pottan
    Emlan88 skrev 2014-10-16 13:44:07 följande:

Jag kan inte heller hålla mig, gjort slut på mina stickor nu så jag var o köpte nya idag ;) Men nu måste jag hålla mig till lördag iallafall, har BIM på söndag så det är ju säkert för tidigt att se ändå, men jag kan inte bara gå o vänta på mensen som jag hoppas håller sig undan nu. Känns som att dagarna går väldigt sakta nu..

Jag köpte två stickor på Ica och skulle testa på jobbet, hade hållt mig ca 3 timmar å bara druckit en kopp kaffe på förmiddan

Men fick sticka ut å jobba snabbt så stoppa stickan i fickan, kika efter nåra minuter och då syntes inget, men efter ca 10 min såg det ut såhär, vågar man lita på de
  • pottan
    Emlan88 skrev 2014-10-16 19:18:51 följande:

Dom testen ska man väl kolla först efter 10 min, för visst är det RFSU? Det ser ju positivt ut :) Ta ett nytt imorrn så är det nog starkare också :)

Det är RFSU:s ja, tror det stod 5 min på förpackningen men får dubbelkolla, får väl kissa på en direkt imorn helt enkelt ????
  • pottan

Kollade bruksanvisningen på RFSU:s test nu och det står efter 5 min, men inte efter 30 så det borde väl vara ett svagt plus, får kolla med ett nytt, känner mig konstigt lugn ändå, tror jag ena vetat om att det växer nått där inne

• pottan
    ticcer skrev 2014-10-17 11:36:04 följande:

Är nyfiken, så jag undrar ifall du testade imorse och hur gick det då? :)

Testade imorse ja och de såg i princip likadant ut som det igår, verkar ha åkt på ett lätt illamående å känner mig äckligt uppblåst sen igår kväll så det förstärker väl tanken på att det nog var ett plus där ja
  • pottan
    201405 skrev 2014-10-17 15:27:22 följande:

Vågar mig på ett grattis!! Då :D

Vilken dag är du på? Symptom?

ticcer skrev 2014-10-17 13:15:59 följande:

Ja det låter ju verkligen som ett plus ju :D ska du ta digitalt? :)

Jag smyger in ett grattis till er :D

Fick brummat iväg till apoteket efter jobbet å köpt ett digitalt, blev skitnervös helt plötsligt, men sedär...

Symptom jag kännt av är ömma/onda bröst i ca 10 dagar nu, brukar jag inte ha, hugg i höger sida magen, långt ner, läste nånstans att det var ligament som töjer sig...

Och från igår kväll illamående, eller ja, mer som en ihärdig magkatarr... inte kunnat äta ordentligt eller dricka kaffe ida
  • pottan

Hej tjejer, kikar in och läser här ibland och ser att så gott som alla som var med från början äntligen fått sitt plus :)

jag plussade ju ganska direkt och är ju evigt tacksam för det, men blir så glad av att läsa att det går så bra för er trots komplikationer och MA mm, hoppas det fortsätter rulla på för er :)

Här är de ganska precis 1 månad kvar tills vår lille grabb ska titta ut och börjar bli trött på det hela, all mat åker hiss i halsen dagarna i ända och min skinka värker haha, men det sägs ju att det ska vara värt det <3

Lycka till!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober