Anonym (AK) skrev 2014-10-08 13:56:12 följande:
Hallå! Kul med en tråd där flera har BIM samtidigt ungefär - jag har BIM 17-18de och använde ältest för första gången denna månad. Blev dock så förvirrad av dom, men men.. hoppas på det bästa trots allt :)
Jag och sambon bor tillsammans i Stockholm och är 22 respektive 26år. Jag har haft stor barnlängtan sen ca 2år tillbaka, medan sambon har varit helt anti det här med barn - tills jag blev oplanerat gravid som tyvärr slutade i mf. Vi kom överens om att tiden är inne, och att vi ska påbörja det hela på allvar. Så vi är väl inne på ca 4 försöket efter missfallet nu.
Längtar så efter en liten knodd!!
Hej!
Tycker med det är skönt när alla har bim ungefär samtidigt, då slipper man ju hålla koll på ven som har äl, bim, mens osv :)
På vilket sätt förvirrade äl testen dig? Har aldrig själv använt men säker någon här som kan hjälpa dig :)
Det känns som det ofta krävs att man blir gravid för att killen ska fatta att han vill med, tur att min kille är lite äldre och hade hunnit börja längta när vi blev tillsammans. Dock är inte han heller helt redo att säga; nu försöker vi. Men han är med på att vi inte skyddar oss och att jag kan bli gravid. Sen tycker jag det är upp till han om han vill köra avbrutet eller ej, nu kom han i mig när jag är ganska säker på att jag hade äl så hoppas det tog sig! Vet att han kommer bli lika glad då! :)
Tråkigt med mf dock! Men skönt att ni båda är överens om att göra ny bebis, hoppas den vill stanna kvar denna gången! <3
efg skrev 2014-10-08 14:21:02 följande:
Samma här ang de med åldern.. Fått höra hela mitt liv att barn är sånt man ske vänta med, men jag har alltid vetat vad jag vill och alltid sagt emot (så de lär inte komma som en överraskning). På senaste tiden har mamma dessutom sagt flera saker son tyder på att hon inte skulle bli förvånad om den dan jag säger att hon ska bli mormor (även om de är snart). Min partners mamma däremot har vid massa tillfällen gjort det tydligt att hon vill att vi ska göra henne till farmor ;)
Tycker också de känns skönt att de var flera unga i den här gruppen! (Jag är 22)
Jag känner igen det tyvärr, men det klart att ens mamma/familj bara vill ens bästa. Men som sagt de kan ju inte veta när man själv är redo, dock verkar det ju som din mamma har fattat att det är på g nu ;) Min mamma vet också att jag planerar att vara ganska ung, men för att jag inte orkar bråka nickar jag bara när hon säger att jag ska vänta tills 25 iaf...jag vet att den dagen hon blir mormor kommer hon vara överlycklig, oavsett när det blir :)
Roligt att vi är flera där sambons föräldrar längtar! :)