• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

efg skrev 2014-10-08 21:31:51 följande:
    Nä ingen jordglob på appen iaf, men stort tack för hjälpen! :)

Tänkte fråga alla vad ni tänker kring tillskott? Om ni tar nåt, isf vad och varför. Har ni kanske fått råd av någon om just sånt?

Själv tar jag två "mitt val kvinna" varje kväll.
    Laddade ner fl appen igen :)

Men om du går in på mins favoriter. Dom trådarna du har där som någon nyss har skrivit i så ska de vara i fet stil :) Har inte sett något annat den korta stund jag har varit inne på appen :) Hoppas det lilla hjälpte ^^

Jag tar vitamin kvinna från Apoteket. Den innehåller dagliga dosen av folsyra som ska motverka gomspalt (om jag inte missminner mig) och så att ryggmärgen växer rätt på fostret när man väl blir gravid :) Det är bra att ta dom innan man blir gravid också :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-09 10:08:58 följande:

Precis som ni säger är det! (Kan väldigt mycket on detta ;) ) men ja tänkte mer nåt utöver det vanliga. Men de kanske inte är någon här som tar nåt sånt. Sett att flera i andra trådar tagit mediciner för andra saker men de verkar bara skumt :p

Hmm vad är det för mediciner mån tro?! :P Min bm har sagt att det räcker med någon vitamin som innehåller folsyra eller bara folsyretabletten :) Tror inte man behöver ta någon annan tablett ^^
  • Mee
    efg skrev 2014-10-09 10:42:51 följande:

Nej jag har sett lite olika saker, alltså receptfria läkemedel mot typ förkylningar och sånt. Vet inte om de kanske kan ha nån inverkan på typ blodgenomträngningen eller nåt, men ja har inge kollat upp detta utan endast en gissning

Okej! Kan det vara olika mediciner som ska hjälpa en att bli gravid kanske? :)

Förra gången jag försökte bli gravid så testade jag vid ett tillfälle med både bisolvon, som tydligen ska hjälpa sekretet att inte vara så tjockt utan tunnare så "soldaterna" kan ta sig fram lättare, samt canesten mot svamp för att normalisera ph värdet där nere.

Jag blev gravid men vet inte om det var anledningen till min graviditet ^^
  • Mee

Oj vad mycket symptom ni alla har! :)

Själv har jag inga kvar alls längre, så gissar på att jag får mens denna månad också. Så får se hur det går nästa månad istället :)

• Mee
    ticcer skrev 2014-10-11 13:23:46 följande:

LYCKLIG :D

Hade test hemma från annat företag och även på det fick jag + :D

Så ska köpa digitalt senare i veckan :)

Svårt att ta in att det faktiskt gick denna månaden :D

Stort grattis :)
  • Mee
    ticcer skrev 2014-10-13 09:10:00 följande:

Verkar ju som en hel del här iaf har symptom, låter ju lovande :)

När ska ni börja testa? :)

Jag tänker vänta ända till helgen. Har ju enligt app och som jag själv har räknat ut inte mens fören den 19e.. Så jag håller mig ^^
  • Mee

Mycket symptom hos många av er :) när har ni BIM allihopa? :) vet säkert men har dessvärre inte lagt det på minnet ^^

• Mee

Hej tjejer! Grattis igen till alla plus! Tyvärr kom mensen för mig idag så får göra nytt försök nästa månad. Känns jävligt surt så här lång tid tog det inte med sonen!

Lycka till nu med alla graviditeter! :)

• Mee
    201405 skrev 2014-10-17 15:32:05 följande:

Jäkla trist! Men tur att du har en liten redan o mysa med! :) hoppas du har tur nästa månad!

Jo så är det. Men vill så gärna ha ett syskon till honom och att det inte är för många år mellan dom.
  • Mee

Efg och Krishna: när har ni äl och BIM? :)

Jag plussade inte heller denna månad men vi kan väl följas till ett +? :)

Så klart andra med i tråden som inte fick sitt efterlängtade +! :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober