• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Har bara besök hos bm på tisdagar nu eftersom hon bara är i vårt lilla samhälle en dag i veckan. Börjar gå varannan vecka from tisdag.

Kan inte heller komma ihåg när jag gjorde det sist.

Bara kollat protein, blodtryck och hjärtat.

Inte ens min vikt...fast det gör inget iof :P

Full rulle i magen nu så känns skönt!

• Anna Hbg

Hellre det än inga rörelser alls Marika :)

Väntar på att h*n ska vakna nu och ge mig ett litet helvete hihi

Hoppas att svärmor menade att jag inte såg gravid ut bakifrån för jag tycker att man kan se min bula nu :O

Nicklas mormor blev helt chockad när jag sa att jag gått upp 10 kg och undrade var de satt sig så jag tar det som en komplimang :)

Märker själv att jag blivit fluffigare iof och att jag börjar svullna upp pga vätska nu men får väl ta det onda med det goda antar jag.

Glukosbelastningen ska man ta i ca v.28 så du borde få reda på det snart i så fall kan jag tycka.

Smakar inte gott men ta med dig lite citron, sån på flaska, att droppa i så blir det lite bättre.

Sen ska du sitta där i två timmar och vänta också så föreslår att du tar med dig något att fördriva tiden med.

• Anna Hbg

Borde nog börja dricka mer vatten men just nu mår jag illa av vatten så dricker annat som inte är lika bra för kroppen :/

Har också sammandragningar när jag går och rör mig. Börjat komma även när jag står upp en stund typ och lagar mat eller nåt.
    Hade det med Casper också och det kallas Braxton Hicks tydligen.

Kom precis hem från bm och allt ser bra ut.
    Sf mått på 29,5, hjärtslag 149 slag/minut och blodtryck 100/65.

Bebisen ligger helt snett i magen så hoppas den vänder sig snart så vi slipper vändningsförsök eller liknande :O

Hade tid för profylaxkurs om en månad ungefär men nu blir det redan imorgon istället.
    Bm frågade om vi kunde fixa barnvakt med kort varsel för ett par hade hoppat av i sista stund.
    Känns rätt skönt faktiskt för den andra kursens andra tillfälle var typ 1-2 veckor innan bf och det kändes en aning osäkert :P

• Anna Hbg

Usch, låter inget kul alls :(
    Får ta en riktigt lugn helg och vila ordentligt nu så inte bebisen får för sig att titta ut tidigare än väntat.
    Själv har jag bara sammandragningar när jag är igång och rör mig än så länge.

Idag firar mannen och jag 6 månader (!!!) som gifta och han körde precis iväg för att skriva på kontraktet för sitt nya jobb :)
    Börjar antagligen redan på måndag :O

Han var iväg en stund igår också och när han kom hem hade han en stor bukett liljor med sig hem till mig eftersom jag gör ett så bra jobb med både Casper och att bära Atchoo <3
    Blir ju bara kärare och kärare i den mannen för varje dag som går <3 <3 <3

• Anna Hbg

Nyss hemkommen från förlossningen.

Hade så ont i eftermiddags så jag låg och grät i två timmar :(

Till slut ringde vi in och de ville ha in mig på en koll men som tur är såg allt bra ut.

Vet inte riktigt varför jag hade så ont heller men så länge allt ser bra ut bryr jag faktiskt inte så mycket :O

• Anna Hbg

Ja, Atchoo har husarrest i alla fall 6 veckor till men om ca 10 veckor vräker jag h*n :)

Känner mig öm som attan i magen idag men något bättre.

Låg ju megakonstigt i magen också så vet inte om det beror på det.

Ligger liksom på tvären med magen uppåt mot revbenen, huvudet åt höger och benen neråt mot vänster ljumske.

Sen har den benen vikta vid knäna så att fötterna ligger upp mot rumpan med hälarna liksom.

Svårt att förklara haha

Mitt blodtryck höjs också alltid hos läkaren.

Tur att man inte har en vrålsnygg doktor för då hade väl blodtrycket gått genom taket haha

• Anna Hbg

Ja, är ett jäkla liv därinne så förvånar mig inte om det är träningsvärk.

Redan börjat busa med sin mamma.

Vart ska detta sluta? :)

Gick in i v33 idag och fattar absolut inte vart denna graviditeten tagit vägen :O

Blir lika förvånad varje lördag att ännu en vecka passerat.

När ska du på ny koll av magen Marika?

Mitt sf mått var ju en aning litet i tisdags (29,5 i v.31+3) men jag jar ju redan ett tul inbokat på onsdag så får se hur det ser ut då.

Stämmde inte alls med sonen iof. Sa att han skulle vara betydligt större än han var när han väl kom ut så litar inte riktigt på det.

Casper kom på bf +11 så förbereder mig också på att gå över. Såååååå segt och mentalt utmattande är det :/

Sen fyller halva skäkten år runt den 20/11 också så skulle inte förvåna mig om Atchoo tittar ut på någon av deras födelsedagar.

Hade varit extra roligt om den kom den 26/11 eftersom min lillasyster fyller då och drt innebär att jag fått mitt första barn den 16/2 och mitt andra barn den 26/11 precis som min mamma fick :)

• Anna Hbg

Hmmm, konstigt!

Jag ser det både i paddan och i mobilen men provar att lägga upp det igen.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober