• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Nu kommer äntligen bilden :)

• Mee

Åh har du bara 100 dagar kvar! Härligt! :)

Skönt att sjukskrivningen på 50% fortsätter sedan också :)

Fin mage! :) Du ser inte ut att ha problem med bristningar :) smörjer du magen eller har du bara förträffligt bra gener? ^^

• Mee

Felicia: Skönt med bra gener, själv ser jag ut som en jäst bulldeg :'D :P

Anna: Ja, det är helt "fantastiskt" att endel föräldrar lyckas så "bra". Som sagt, kommer aldrig förstå hennes val..

Men oj, går du redan in i sista triemestern?! :D Härligt!! :D Absolut inte länge kvar för dig heller nu :)

Hahah kan förstå hur du känner dig ibland, lite strandad säl liksom (så kände jag mig i slutet med Wilhelm iaf :'D ) Men inte så länge kvar nu, veckorna kommer springa iväg för dig eller er rättare sagt :)

Vi har iaf berättat för alla utom mamma nu, har inte träffat henne så har inte kunnat berätta. Alla har väl mer eller mindre blivit glad för vår skull och många hoppas på en flicka då det är majoritet på pojkar på bådas familjer :P

Pappa tror på en pojke till :) dock trodde han att vi väntade en flicka med sonen och där hade han fel ^^

Har ni tänkt på namn eller kommit på något namn? :)

Det har vi, vi har ett flicknamn sedan Wilhelm och på pojknamnsfronten är vi lite osäker, men det vi tänker på där är Alvin. Tycker det klingar fint med Wilhelm :)

• Mee

Näe jag skulle heller aldrig kunna behandla Wilhelm och tvåan på det sättet mamma och även pappa har behandlat mig. Så håller mig borta från deras beteenden så mycket jag kan :)

Åh vad tråkigt! Hoppas det blir bättre sedan när atchoo har kommit till världen, de kanske är rädd för att ta ut det i förskott eller hur jag ska säga!

Haha se där ^^ Ja det blir spännande för oss att se vad det är som tittar ut tillslut :)

Ja vi gillar också mest äldre namn. Sambon är helt frälst i hedningsnamn och vill mycket gärna ha gamla namn. Vet inte hur pass gammalt Alvin är men han har gett ok till det än så länge. Vi har så svårt att hitta ett till pojknamn om det blir en pojke som vi båda gillar ^^ Vem vet det kanske ser ut som en Oskar eller så när bebben tittar ut, man vet ju aldrig ^^

Lägg Alvin på listan du :)

Visst skulle du göra tul va Anna? :) När var/blir det? :)

• Mee

Sixten har jag också funderat på men sambon gillar det inte :P haha jaja man hittar nog ett namn tillslut :)

Okej, hoppas det går bra då. Men det gör det säkert :)

• Mee

Åh vilket fint namn Felicia! :) Hoppas det är en Charlotta då ^^ Har ni några andra namn som ni tänker på ifall det mot förmodan inte skulle vara någon Charlotta? :)

Vi har, om det blir en tjej Ellie :) sambon var inte så förtjust i det namnet till en början men när jag sa att det fanns ett hedniskt namn som var Ellida eller Elli-Ida (kommer inte ihåg riktigt, 3 år sedan jag kollade det :p) så gick han med på det. Som en förkortning på Ellida :)

Har alltid velat haft en dotter som ska heta det. Fick det efter att jag kollat på ishockey och en kanadensisk spelare hette Elis i efternamn. :'D Gjorde om det lite och ville ha det som namn sedan ^^

Fast nu har jag börjat gilla Ellida också. Får se vad det blir helt enkelt! :D

• Mee

Näe jag hade heller inte hört talas om det namnet förut. Kollade efter något liknande namn bara så hittade jag det :) Tänkte först Elli utan e på slutet men det betyder femtio på turkiska och namnets betydelse är viktigt för mig då mitt egna namns betydelse inte beter något bra :P

Ja vi får se hur det blir i slutändan. Kan ju lika gärna bli en pojke ^^

Hahha ja det är verkligen inte lätt med namn egentligen :) Vet endel som hade bestämt namn medan bebben låg i magen och sedan när bebben kom ut så var det ett helt annat namn som passade ^^

• Mee

Fin mage Anna! :) den växer så det knakar ^^ inte länge kvar nu för dig :)

• Mee

Vad skönt att glukosbelastningen gick bra :)

Håller tummarna för att dina besök imorgon går bra! :)

Nej, vi har inte bokat någon föräldrarkurs eller profylax än. Tror inte vi kommer anmäla oss till föräldrarutbildning denna gång. Men har de utbildning för de som ska få syskon så anmäler vi oss kanske till det, annars inte. Var ju inte så väldans länge sedan vi var på en med sonen ^^

Profylaxutbildning vet jag inte om de har här. Fick inte reda på något om det förra gången dock. Men får ta upp det när vi ska tillbaka den 16/9 :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober