• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Vi har heller inte kommit ut med graviditeten på instagram/Facebook än så ni vet ^^

• Mee

Superfina bilder Felicia! :)

Skönt att du har fått medicin Elin! :)

Vilka söta saker ni köpt till bebis Anna! ^^

Jag tror nog att jag kommer köpa en jacka att ha i vinter, får ju inte min bebis fören i januari så ^^ Fast det beror också på om jag kan ha min förra vinterjacka som är (var) lite stor på mig :P

Fast köper jag en så kommer jag nog kolla på någon köp och sälj sida på Facebook och se om någon har :)

Nu är jag i v 23, 22+3 :)

Haha mormor kom förbi i början av veckan och tyckte jag blivit så stor på de veckorna vi inte setts :P Hon frågade om jag var säker på att det inte var 2 i magen :'D

• Mee

Okej, smörj så fort du tycker det börjar klias. Det gjorde inte jag med sonen och det slutade med att det sved så mycket i huden av allt kliande som kom när huden töjdes ut.. Och klias det inte så smörj ändå ^^

Åh vad härligt Felicia! Så mysigt att hålla på :) Ska börja jag med nästa månad tror jag :)

Haha en sak som jag tycker är lite små roligt är att de som trodde vi skulle få en pojke förra gången tror vi får en flicka denna gång medan de som trodde på flicka förra gången tror på en till pojke denna gång :P Så vad kommer det bli tro? :P

Ska bli så spännande och se vad det är som kommer :D Vill bara ha min bebis i famnen nu!! ^^

• Mee

Mycket annorlunda är det väl inte, men har mått lite illa, haft mer huvudvärk och mina gravidtetshormoner har varit mer påtaglig nu än med sonen.

Så lite skillnad har det varit ^^

Haha inte jag heller egentligen :P Är faktiskt lite avundsjuk på de som redan vet vad de väntar :P

Oj har du kommit så långt?! :) Sjukt! Längtar till en annan är där :P

Åh jag förstår vad du menar. Det är underbart att vara gravid om lite jobbigt ibland med alla krämpor och så men underbart :) Sedan vill man ju äntligen få träffa sin bebis och mysa och lukta den i nacken och bara vara en stolt hönsmamma liksom. ^^

Längtar själv efter att få hålla i bebis och få träffa den! :) <3

• Mee

Skönt att bada och mysa på så där :) En win win för er båda ;)

Åh vad härligt! Tiden går fort nu för er alla 3, Anna, Felicia och Elin! Snart är ni i mål! :)

Åh vad skönt! :) Håller tummarna för er att han får det! :)

• Mee

Vad duktig du har varit Felicia! :)

Hmm om du känner dig orolig Anna så tycker bag att du ska ringa. Hellre en gång för mycket än för lite!

• Mee

Skönt att bebis har börjat röra sig mer :) Nu kommer du få igen för semesterdagarna bebis har tagit ^^

Kul att ni kommer följas åt samma dag hädanefter! :)

Själv ska jag träffa bm på onsdag till veckan. ^^ Blir en ny bm på en ny vc denna gång. Så får se vad hon säger :) Har bara hört gott om henne och den vcn tack och lov! :)

Är lite orolig för att hon kommer vilja göra glukosbelastningstest på mig för vet inte om jag skulle palla av att dricka sockervatten rakt upp och ner! :P Aja, får se på måndag helt enkelt ^^

Går in i v 24, 23+0 imorgon :)

Haha Anna är din svärmor lite blind? ^^ Jag tycker då att du ser gravid ut! :D

• Mee

Ja alla gånger Anna! :)

Oo vilken härlig komplimang! Såna vill man ha mer av :D

Åh, drick mer vatten Anna! Av någon anledning samlar man inte på sig mer vätska om man dricker mer av det! :P Börja du med, med det Felicia! :) Ett stort misstag jag gjorde när jag väntade sonen. Benen såg ut som trädstammar :P

Ja, det hoppas jag med isf. På onsdag är det första gången jag träffar en bm sedan inskrivningen v11 :O Så jag har inte träffat en bm på 14 veckor :O Hehe får ta med mig citron om det skulle bli en glukosbelastning ^^ Hoppas verkligen inte på det dock :P

Åh det där med mardrömmar hatar jag! :( Jag drömde att någon tog ifrån mig bebis när jag fött bebis. Ingen anledning till varför eller vem som tog bebis :( Var så förtvivlad att det inte fanns! :( :(

Men skönt att det bara var en mardröm :)

Åh jag har börjat få sådana sammandragningar/förvärkar nu. Kan knappt gå på en promenad utan att det känns. Har haft så i lite över en vecka. Har läst i gravidapparna att förvärkar kan börja nu vid den här tiden så hoppas det inte är någon fara. :) Men tänkte ta upp det med bm på onsdag!

• Mee

Åh vad jobbigt med förvärkar Felicia! Skönt att det har lugnat ner sig! :)

Grattis x 2 för er Anna! Mysigt att bli uppvaktad sådär :)

Själv fick jag äntligen träffa min nya bm idag. :) (Skulle egentligen träffa henne i onsdag men hennes son var sjuk och var tvungen att avboka tiden.)

Kollade blodtrycket, som var okej. Av någon anledning blir jag alltid nervös när jag ska ta blodtrycket så det blir lite högre än vad det brukar ligga på :P Blodsockret såg väldigt bra ut iaf :)

SF måttet var lite högre än normalt, 27, men det kunde bero på olika saker enligt bm. Men hon skulle maila läkaren och se vad denne tycker och tänker om det. Hon sa att de hellre kollar upp saker en gång för mycket än för lite :)

Beroende på vad läkaren säger så får jag endera göra en glukosbelastning :( eller ett nytt ul. Kunde vara så att jag har mycket fostervatten.. Men sedan är det ju mitt andra barn och livmodern är ju uttöjd sedan tidigare.

Hjärtslagen låg på 140 för bebis. Bebis var lite omöjlig denna gång också. Den sprattlade omkring och ville inte bli lyssnad på till en början :P

Nästa tid har jag i slutet av oktober när ni nästan är i mål ^^

• Mee

Åh vad tråkigt Anna! Skönt att det inte var något på G och att allt såg bra ut.

Kanske var någon form av foglossning eller sträckning i ligamenten.

Hoppas du mår bättre nu och får sova och ta igen dig. Sen får lilla atchoo lugna ner sig nu och vänta till november ^^

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober