• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Haha ja :) Fast för mig är det inte att träffa läkaren som får blodtrycket att höjas utan när de tar fram själva maskinen för att mäta blodtrycket :P Förra bm hade maskin och min nya har den vanliga manuella som man pumpar med för hand. Kändes mycket bättre ^^ :)

Hehe ja det var ju det :P En annan som jag har skrivit med sedan planeringsstadiet för sonen är gravid samtidigt som mig nu (skiljer 1 dag mellan våra bf ^^) hennes SF mått låg på 23.

Jag vet inte hur jag ska ta det om det är bra/dåligt. Men bm trodde inte det var någon fara, får hoppas på det. Dock nervöst att vänta på läkarens utlåtande. :O

Haha vi får hålla tummarna att det bara håller sig till en dröm så vi inte får några förtidigt födda här ^^ ;) Men tur att det gick bra i drömmen iaf :)

• Mee

Förstår att du är öm i magen Anna efter atchoos stretchövningar och olika ställningar. Skulle tro att det är ligamenten och musklerna som har fått tagit lite stryk efter det hela och att du nu har lite träningsvärk. :)

Hoppas det går över för dig! :)

Jag är i v 24, 23+4, så fick börja "utanför" kurvan eftersom jag inte har gått 24 fulla veckor. Det var därför hon ville ha en extra koll med läkaren.. Ja absolut! Hellre en gång för mycket än gång för lite :)

Hehe hon kommer nog sprattla runt ett tag till Felicia :) till hon är mogen och lagt sig till rätta :)

Även om du vill att hon ska komma ut lite tidigare förbered dig mentalt på att du kan gå över tiden :) ^^

Själv trodde jag inte det med sonen, men för oss blev det hela 15 dagar över tiden :P så den här gången har jag förberett mig att gå över iaf en vecka ;)

• Mee

Jag förstår det. Man blir tröttare än vad man tror faktiskt av att gå över.

Ja testa alla husmorskurer. Städa, gå i trappor, färdknäppen, dricka hallonbladste mm :)

Vet inte om det funkar då jag inte aktivt testade något av det. Men den här gången kommer jag ju ha en 2 1/2 åring som är ledig hela jul-nyårshelgen. Så det blir nog inte så mycket sitta still där inte :P

• Mee

Haha ja vart ska det sluta :P

Här har det också blivit en massa mer aktivitet som man känner av och ser betydligt mer och bättre nu ^^ Precis som storebror så är det höger sida som gäller att sparka och slås på :P

Nästa gång jag ska träffa bm blir 28/10. Får väl höra då vad de tycker och tänker beroende på SF måttet eller så får jag höra tidigare om de misstänker något allvarligare så att säga (så det blir sockerbelastning eller extra ul).

Dum som man är kan man liksom inte riktigt släppa det hela och googlar runt endel om mycket fostervatten (om det är de jag har) endel saker låter väl bra och andra mindre bra. Mest rädd är jag för att utveckla graviditetsdiabetes. Får hoppas på att allt ser bra ut nästa gång! :)

Åh ja just det ja Anna! Ni hade ju typ alla i november ^^ får hålla tummarna att atchoo kommer ut på sin alldeles egna dag :)

• Mee

Jag ser ditt kollage ^^ fin magen och ni verkar ha haft roligt :)

• Mee

Hehe ja det är så det ska vara! :)

Men sen, vad är normalt? ^^

• Mee

Vi tog inga bilder under förlossningen utan innan och efter. Har någon bild på Wilhelm när han är en färsking, kring timmen gammal.

Blev ingen tidigare för oss heller då jag också blev snittad samt att Wilhelm var tagen efter förlossningen och jag nästan helt borta av alla mediciner jag fick.

Åh vad roligt att se bebis igen Anna! :) Förstår att det är dubbla känslor för dig/er :) Men det går nog bra ändå ska du se :)

• Mee

Din sambo kanske kan vara redo med kameran och ta bilder när det passar :) Eller kanske be en sköterska att sköta det eller ha med din mamma som förevigar det. Om man får ha fler än 1 annan med på förlossningen ^^

Målet för mig är en vaginal förlossning även denna gång. Dock skrämmer det mig lite mer nu än när jag skulle föda sonen. Eller skrämmer är fel ord egentligen men vet inte hur jag ska beskriva det. I slutändan tror jag nog att det kommer gå bra oavsett hur det blir :) Är öppen för både vaginalt och ks denna gång :)

Hur känner ni för förlossningen? :)

• Mee

Vad skönt att bebisen mådde bra trots att bebis är lite mindre än normalt! :) Men det kommer nog gå bra hela vägen ska du se! :)

Skönt att få komma på extra koll igen om 2 veckor för att se att allt går bra! :)

• Mee

Jag vet inte om längden på föräldrarna påverkar barnens storlek när de föds.

Jag själv är (hela) 155 cm och sambon är 180 cm lång, sonen var 51 cm och 3.4kg när han föddes.

Min mamma är också 155 cm och min pappa är 180 cm lång, jag själv var 50 cm lång och 3.3 kg när jag föddes :)

Trots att Wilhelm var överburen och vägde normalt när han föddes så är han idag ca 88 cm lång till ca 12 kg. Alla säger att han är till det smalare hållet..

Men alla är vi olika och har alla olika gener ^^

I slutändan blir nog allting bra och våra små bebisar kommer vara alldeles perfekta :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober