Vi med BIM 13-19 oktober
Den andra:
Den andra:
Tackar! Ibland ser den verkligen enorm ut!
Det känns bra, först va ja lite ledsen för ja inte ska åka och träffa alla kollegor varje dag men sen när ja åkte hem igår så kändes de bara bra! Jag är redo att vara ledig nu!
Igår upptäckte jag nya bristningar.. På undersidan av brösten så ja har inte sett de innan. Blev igen lite ledsen över det.. Mest för att de känns som de bara ploppar upp liksom och då tänker ja att att de kanske kan bli hur mycket som helst innan allt är klart.. Men de känns helt okej nu. Tar bara ett tag o smälta såna nyheter!
Jag smorde förut med weledas olja, nu med olivolja men nu vet ja inte vad ja ska smörja med för ja tycker olivoljan luktar konstigt att ha på kroppen. Smorde bara med barnolja igår och de känns ju helt klart bäst att smörja med men om de är lika effektivt vet ja inte.
Att man får bristningar är ju hormonellt och ska inte påverkas av vad man smörjer med egentligen.. Men man kan ju låtsas!
Anna kan du inte dela med dig av det du skrivit? (Till en novis inom området) :)
Vad är de föresten för läxa?? Låter allvarligt hahaha
Åh tack så jättemycket! Nu har ja lite inspiration inför att skriva ett eget förlossningsbrev! Känns som bra punkter du valt att ta upp! :)
Tycker verkligen de var jättebra! Ska pilla på mitt förlossningsbrev hör framöver när ja inte har så mycket annat för mig på dagarna :) de enda är ju att om man skriver på dator så ska de ju skrivas ut också.. Och ja har ingen skrivare :p kanske kan sambon skriva ut på jobbet.,
Alltså fy för att va vaken den här tiden på dygnet.. Vill bara hem o sova!
Mej ja va på kräftskiva hos min mamma igår.. Och eftersom ja flyttat till andra sidan stan så blir de lite åka .. Dessutom var magen helt galen, tror de är bebis fel.
Sov iaf mycket bra i natt när magen väl gav med sig!
Fy vad jobbigt med rls.. Ja har inte upplevt något sådant iaf inte som påverkat min sömn. Funkar de inte med kyla?
Ligger just nu och läser i en Pärm med information från när ja föddes som ja snodde med mig från mamma igår. Snacka om busenkel förlossning och hon kan aldrig använda "jag födde faktiskt dig" som nåt sätt för mig att tycka synd om henne. Hahaha!
Jag var 47cm lång, vägde 2900g gick ner till 2670g inom de närmaste dagarna och sen sakta uppåt igen. Så ja va inte heller så himla stor!
Om ja lyckas tolka den blekta och krusidulliga handstilen så vände man mig typ i vecka 38 eftersom ja låg på tvären (precis som bebis i min mage gör just nu)
Kul att jämföra mig själv med mamma och min bebis
Åh vad jobbigt att inte hitta något som hjälper.. :/ känns de liksom ytligt eller mer i benen? Tänker att om de känns ytligt borde någon form av kontakt kunna lindra det..
Kräftskivan va jättetrevligt och ja blev trött först när vi ätit klart. Men då extremt trött och magen började krångla på tåget hem.. Är himla glad för att ja han hem måste jag säga. Jag började smsa alla och fråga om de också var dåliga i magen men nej så de var nog bebis fel. Jag som normalt alltid är förstoppad har haft en mage i högvarv senaste veckorna.. Hört att många tömmer tarmen innan fl men de känns ju lite tidigt :p
Ja de är jul att jämföra! Ja har en känsla av att min bebis är betydligt större (tyvärr) hahaha. SF måttet tyder iaf på det men de betyder ju inget.
Ska man gå på de där "kroppens förberedelser" så ska jag nog föda snart :p hahaha inte sovit så bra som jag gjort senaste nätterna (men ja tror de beror på att ja nu är ledig!)
Kommer antagligen inte få göra tul. Allt har ju varit bra än så länge så tror inte det. Nästa besök hos bm är på onsdag (för dig med Anna?) och då ska äntligen sambon följa med för första gången! :)
Verkligen fin mage! :)
Marika har du hört ännu hur de ville göra ang ditt sf mått? :)
Hahaha ja som sagt så får hon ju gärna komma lite tidigare men inte redan! Är lååångt ifrån färdigt här hemma för hennes ankomst! Men så fort vi varit och shoppat på Ullared och ja har hunnit tvätta kläderna så är de fritt fram :)
Ja de va ett fullspäckat schema det där! När blir det tul istället då? :)