• Anna Hbg

Håller helt med om att så länge man själv och bebisen mår bra får de göra precis vad som.

Har pratat med folk som gjort både akut och planerat ks och de säger att det är som natt och dag. Har mått mycket bättre efter det planerade.

Kan du inte prata med läkaren om att bli sjukskriven ett tag om det blir ks så att din kille kan vara hemma och avlasta dig?

Efter mina komplikationer förra gången var Nicklas hemma typ 2 månader som pappaledig eftersom jag var sjukskriven och bla inte fick lyfta.

• Anna Hbg

Jag pratade med förlossningsläkaren tror jag.

Fråga på torsdag om det blir aktuellt med snitt.

De om någon borde ju veta :)

Vi ska fira lucia idag faktiskt. Är lussefest på Caspers förskola ikväll. C är för liten för att vara med i tåget men det ska bli mysigt ändå.

Helgen i övrigt har varit tuff! C får världens utbrott och helgen var ett ända långt utbrott inkluderat i morse :(

Bara skriker och skriker.

Idag fick han nästan gå till förskolan utan byxor :O

Ja, det är sjukt vad mycket man samlar på sig under åren men smart att ge bort lite i julklapp hihi

• Anna Hbg

Tror att det är en kombination av 3-årstrots och att Tage har kommit.

Han fick på sig byxor men gick utan skor och jacka till bilen den dagen.

Kom på rätt snabbt att det var kallt och ville ha på sig det sen blev det bättre.

Casper var på dagis måndag och tisdag sen har han varit hemma eftersom han började kaskasspy i tisdags eftermiddag.

Tage har nog åkt på en runda också då han med har kräkt en massa.

Ingen tur med sjukdomarna här :/

Får hoppas att bebis håller sig med huvudet ner nu då!

Måste ju visa vem det är som bestämmer tidigt ;)

Vi ska till bvc imorgon så kan återkomma med ny vikt då men hans kurva pekar spikrakt uppåt än så länge :)

• Anna Hbg

Tage har gått upp fint trots kräksjuka.

Vägde 3880g idag mot 3610g förra veckan :)

Duktig kille!

Ja, tur att de har koll :)

Hur känns det idag i magen?

• Anna Hbg

De mår lite bättre nu så hoppas att det håller sig *peppar peppar *

Casper träffade tomten i lördags redan men gick inte att lura honom inte.

trots heltäckande mask och stoppad tomte dräkt sprang han omkring efteråt och sa att det var Patrik, Nicklas bror, som var tomten haha

Se om vi kan lura honom på torsdag i stället :P

Vilket fint namn på en underbar pojke Felicia <3

Tage var ju inte heller fixerad dagen innan han kom.

Var fullt rörlig därinne men det var inga problem ändå.

Förstår din rädsla Marika!

Var ju precis samma för mig och det var min absolut största rädsla också men det gick ju bra :)

• Anna Hbg

Är förresten en lite tuff dag idag...

Är ett år sedan vi var inlagda på kk för att få hjälp att få ut pricken idag :(

• Anna Hbg

Oj, här har det hänt grejer :O

Fy bubblan för gallsten!

Har hört att det ska göra så in i h ont :(

Hoppas du mår bättre nu Felicia!

Jag ska på återbesök den 12/1 så blir två månader efter fl.

Med Casper fick jag välja om jag ville bli undersökt vaginalt eller ej men valde att inte bli det iom att jag blev förlöst med ks men nu kommer jag att välja att bli det.

Känns bäst så så att eventuella skador eller typ framfall och sånt upptäcks.

Tycker också att det känns obehagligt men antar att jag får bita ihop och göra det ändå.

Vilken bråkig bebis du har Marika :/

Jobbigt att behöva vänta så länge på att få veta om bebisen ligger rätt eller ej.

Är väl för att man vill vänta in i det sista för att se om den vänt sig av sig själv.

Håller tummarna för er :)

Idag var vi på bvc för koll och lillkillen är inte så liten längre :O

Förra veckan vägde han 3880 g (när han föddes 2520 g) och nu vägde han hela 4465 g!

Även växt 7 cm sen han föddes.

Konstaterades även att han har kolik, precis som vi misstänkt.

Fått svar på varför han skriker så mycket hela tiden i alla fall.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober