• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Härligt att höra att allt ser bra ut och att bebis äntligen fattat vad som är upp och ner :)

Sjukstuga här fortfarande även om killarna mår bättre.

Visade sig vara dubbelsidig öroninflammation med en spräckt trumhinna hos Casper :(

Gör inget än tyvärr och den här gången blev det ingen penicillin heller på dr inrådan.

Har telefontid med dem i eftermiddag igen och om han inte varit bättre hade det blivit medicin då.

Har varit en sjukt tuff vecka att ha varit hemma med två sjuka barn själv på heltid.

Fullständigt slutkörd :(

• Anna Hbg

Förresten Marika...

Jag trodde att jag skulle få gå över tiden typ forever men Tage kom dagen innan bf då tappa inte hoppet!

• Anna Hbg

Förresten Marika...

Jag trodde att jag skulle få gå över tiden typ forever men Tage kom dagen innan bf då tappa inte hoppet!

• Anna Hbg

Hej tjejer!

Varit en hektisk helg som vanligt.

Haft besök både lördag och söndag plus att man ska försöka hinna med allt annat också :)

Tage är lite snörvlig och slemmig i luftrören nu bara så det går åt rätt håll :)

Ska på tvåmånaderskoll idag så kan återkomma efter det med vad de gjorde.

Jag och mannen brukar slå vad om vad Tage väger innan varje koll och mitt bud Idag är 3870 g (fast tror nog lite mer) så håll tummarna för att jag vinner :P

Här får de första sprutan vid 3 månader så dröjer ett tag till.

Låter ju onekligen som om kroppen förbereder sig för fullt på att få ut bebisen Marika.

Tänk att nu är det MAX två veckor kvar :O

• Anna Hbg

Skrev fel på vikten :)

Menade självklart 4870 g och inte 3870.

Han vägde 4820g och allt såg bra ut.

Kollade längd, vikt, reflexer, pungen och lederna.

Var över på 15 min :)

Det är inget vaccin Casper fått och inget jag hört något om med Tage heller.

Vad kul med ny lägenhet och nytt hus!

Gjorde tre hinnsvepningar med C men funkade inte på mig men har hört många som det hjälpt.

Håller tummarna att det funkar för dig så du snart får snusa bebis du med

• Anna Hbg

Ok.

Casper är född i februari 2013 så blir snart 3 :O

Har inte hört något om det nu heller men ska fråga nästa gång jag ska till bvc (om jag kommer ihåg det)

Han var 55 cm precis som sist (29/12) men de trodde att de inte sträckt tillräckligt på honom så tar måttet med en nypa salt :)

• Anna Hbg

Får hota med vräkning om bebisen inte kommer snart :)

Är så drygt att gå över tiden!

För min del kände jag mig iof mer inställd och förberedd på att gå över den här gången än förra men segt ändå :/

Jag var sjukt less på att vara gravid i slutet men saknar det ändå som attan nu.

Vill vara gravid igen men utan biverkningar :P

• Anna Hbg

Vet vad du menar Marika :(

Hade konstant dåligt samvete gällande Casper när jag väntade Tage.

Först var det illamående och sen stor och otymplig.

Lovade honom att vi skulle göra saker tillsammans bara vi när bebisen kommit ut så som att gå till lekplatsen och biblioteket och det funkade.

Skönt att höra att både du och Edgar mår bättre nu Felicia men hoppas verkligen att ni inte åker på en ny omgång :O

Här är vi friska allihopa nu förutom lite snörvel *peppar peppar *

Var hos bm igår och allt såg bra ut.

Får inte börja träna än på ett tag pga mitt bäcken och måste bli bättre på mina knipövningar.

Gör dem men så lätt att glömma bort :(

• Anna Hbg

Vad spännande Marika! Vilken tid ska du vara där imorgon? Hoppas att du får hjälp så att du får träffa bebis snart :)

Hur mår du annars nu i slutet?

Vad kul det lät Felicia. Hur hade ni det?

Roligt att ni fortfarande har kontakt också :)

Här händer det inte så mycket. Försöker städa ut julen den här helgen bara.

Har även hämtat en bil från svärföräldrarna som vi får låna några veckor när de är i Thailand så nu kan jag och Tage åka på utflykter om vi vill.

Tror dock att vi mest kommer att hålla oss till promenader :)

• Anna Hbg

Här är det ca -10 också. Lite varmare på dagarna när solen är framme.

Gäller att klä på sig och barnen rätt kläder bara sen är det skönt att vara ute.

Har tagit med mig Casper och Tage till lekplatsen några gånger i snökaos.

Casper älskade det och Tage sov :P

Låter ju som om latensfasen är i full gång!

Slempropp och onda värkar som du måste ta tabletter för.....Japp, snart blir det bebis! :D

Jag tycker att du gör det som känns bäst för dig Felicia.

Jag låter också folk hålla Tage om han tex skriker och märker jag att de inte har något problem med det får de hålla en stund till....fram till en viss gräns då jag måste få trösta min bebis :(

SÅ länge jag vet att han är säker får han skrika en stund om jag tex måste på toaletten eller står och diskar hans flaska så att jag kan fixa hans käk.

Är betydligt lugnare nu som förälder än jag var med Casper.

Rätt skönt faktiskt :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober