• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Mellanstadieläraren skrev 2014-10-16 14:27:03 följande:

Jag borde ha BIM på söndag. När vågar man testa?! Vi ska ut på lördag med några vänner och vet inte hur jag ska göra med alkohol....

Jag skulle avstå från alkohol oavsett. Så fort man börjar försöka är alkohol ingen bra idé. Hoppas du får plus! :)
  • efg
    201405 skrev 2014-10-17 15:47:45 följande:

Alltså är jag inte gravid blir jag väldigt förvånad!

Har fått väldigt tunga bröst och lite ömma. Känner mig tung och svullen och det drar lite i livmodern. Igår upptäckte jag att montgomerys körtlar runt bröstvårtan har svullnat massor och blivit väldigt tydliga. sv.m.wikipedia.org/wiki/Vårtgård

Har också blivit väldigt trött och lite känslig. Inget av detta brukar jag ha innan mens.

Men testar nog på söndag igen och nästa gång torsdag om det inte blir plus -.-

Vad tror ni? Man kan ju tusan inte inbilla sig svullna körtlar?!

Jag hoppas verkligen för din skull att u är gravid! Dock upplevde jag exakt samma symptom men den kom mensen (grav-test negativt). Jag trodde verkligen att jag var gravid men icke.. :( hoppas du är det dock!!
  • efg
    tjugofemton skrev 2014-10-18 09:50:14 följande:

Jag vet inte om jag hade BIM igår eller om det är idag! Men igår fick jag några riktigt småa bruna flytningar så antar att jag får mensen idag ändå... Trots ömma bröst :'( Lika tråkigt varje gång! Bara att vänta in att det startar på riktigt då (tant röd)... Fast nu är det ingenting i trosan. Och har inte varit det sen 24 h sedan... hm

Håller tummarna för en nidblödning!
  • efg
    201405 skrev 2014-10-19 21:19:45 följande:

Bim+5 för mig idag då, fortfarande ingen mens och mensvärken släppte fort igår. Är hyffsat övertygad att jag är gravid, beställt clearblue test som kommer imorgon. Hittat bild på hcg nivåer efter ägglossning. Kopierar in tabell eftersom jag sitter vid mobilen;

18 dagar efter äl; minsta värde rapporterat 9, högsta 10529

19 dagar; minsta 13 högsta 13666

20 dagar; minsta 28 högsta 14441

Detta är alltså graviditeter som överlevt, inga mf. Hcg värdet, vet ej enhet. Länk lh5.googleusercontent.com/proxy/ks0_zxdaT487R3mO4Boh8_cO8KFOSMMAaQDX1yilokuzB9ijKxj72fV8AwJywYLLnMcgZPN_aA6jr5bRbTW7_n5oK-npAysLWXNNKlYAyroCf_QRmYs=w452-h533-nc

Så känns skönt att veta att det är "normalt"! Krävs ju nivåer på minst 50 i hcg värde för stickan ska ge resultat :) jag är ju på dag 19 nu, och dag 22 skulle vara lägsta rapporterade värde 55 så då ska jag få pluss om jag är gravid.

Väntar spänt på att få se din sticka! Hoppas hoppas att du är gravid!

Krishna: vad tråkigt att mensen kom! Men vi får försöka nästa månad igen! Nya tag, mer sex ;)

När beräknar du nästa bim? Min är mellan 4-8 november. (Eller nåt, haha) har inte haft äl ännu. Men antagligen 28-29 okt ;)
  • efg
    Mee skrev 2014-10-20 17:08:48 följande:

Efg och Krishna: när har ni äl och BIM? :)

Jag plussade inte heller denna månad men vi kan väl följas till ett +? :)

Så klart andra med i tråden som inte fick sitt efterlängtade +! :)

Jag beräknar nästa bim 4-8 november! :) följs gärna åt! Behöver bolla saker med någon, Vårat försök är hemligstämplat och vill inte överbomba min partner eller enda vän(som vet att vi försöker) med alla känslor!

Jag vill plussa nu! (Otålig) hahaha
  • efg
    Mee skrev 2014-10-20 19:00:32 följande:
    Jag förstår vad du menar :) Känner exakt Samma sak! :) trots att jag har ett barn sedan innan så är man ju lika otålig som förra gången! ^^

Känner mig lite besviken för 2 år sedan var jag gravid nu och blev gravid på 3e försöket! Denna gång började vi samma månad som sist men är inte gravid än :/

Jag har äl någon gång mellan 25-28 oktober och BIM kring 15e november.
    Förstår att de är frustrerande även fast du redan har barn. Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas men jag är ju inte så gammal (22år) och förstår väl och tycker det är bra att jag ändå väntat. Vi fara varit tillsammans i 8 år, pratat så mycket om detta under åren och nu äntligen känner båda sig redo och längtar. Tar även snart examen vilket känns så skönt att ha det avklarat!

Jag har äl först 28-29 (beräknar jag) men då jag har kort lutealfas så kommer (förhoppningsvis inte) mensen tidigare än för dig. Ska ringa gyn på onsdag och diskutera problematik kring att ha en kort lutealfas... Så de gör mig nervös..
  • efg
    Mee skrev 2014-10-20 19:23:45 följande:
    Vad kul att ni äntligen känner er redo båda 2 :)

Okej, ja det är inte lätt det där med äl! Använder du äl test för att veta när du har det? :)

Det gör jag, gjorde jag inte det så hade jag inte vetat att jag har äl väldigt nära förra mensen.

Vad händer om man har kort lutealfas? Har aldrig riktigt förstått det.

Själv har jag (vad det känns som) en lång lutealfas om jag har förstått rätt. Men allt har blivit så konstigt med mensens cykel och så. Nu sist hade jag bara 25 dagar mellan mensens första dagar, vad jag vet så har jag aldrig haft det så. Funderar också på att kontakta mvc...
    Ja de är verkligen skönt att känna att han också längtar nu!

Ja jag använder också äl-stickor (köpte ett överdrivet stort sortiment när ja upptäckte att äl kom så sent i cykeln) men ja får också ömma bröstvårtor tydligen haha.

När man har kort lutealfas så finns de olika teorier om huruvida de har betydelse eller inte. Och de kan innebära att man har för låt halt av olika vitaminer och hormon som leder till att livmoderslemhinnan inte växer på sig ordentligt och släpper därför tidigare än normalt, oavsett om ägget blivit befruktat eller ej. Och om det befruktade ägget har hunnit fästa så är risken stor att det ändå släpper för att slemhinnan inte är stark nog.

Jag hoppas själv få mer klarhet i detta på onsdag.. Nervöst.

Är det samma pappa till det här barnet som ditt första? :)
  • efg
    Mee skrev 2014-10-20 20:58:58 följande:
    Okej, ja det är bra med älstickor så man vet när man har äl. Och om det skulle strula med den så vet man ju lite mer och kan kolla upp det på en gång än om man försöker och försöker och man blir inte gravid..

Hoppas du får hjälpen du vill ha för att ta reda på om du har kort lutealfas! Du får berätta hur det gick! :)

Ja det är samma pappa :) Vi har varit tillsammans i 4 år i december, men det känns som vi har varit tillsammans dubbelt så länge :) han längtar lika mycket som mig efter ett syskon till Wilhelm :)
    Jag ska absolut dela med mig när ja vet mer!

Tänkte höra med alla (både de som plussat och de som försöker) hur ofta och när ni har sex? Kanske även om ni "gör nåt spec" för att försöka påverka? :)
  • efg
    Mee skrev 2014-10-20 21:19:35 följande:
    Vi får väl till det när vi hinner då vi har en son sedan innan och min lillebror boendes hos oss. Men vi försöker få till varje dag innan och efter äl.

Just nu äter jag bisolvon dels för att jag är förkyld och sedan testade jag det förra gången och blev gravid :) så hoppas på + denna månad! :D
    Haha inte många som ville dela med sig om sitt sexliv xD själva försöker vi var tredje dag nu (varannan de andra månaderna) och sedan tätare vid just ägglossning. Jag hoppas att vi ska kunna få till utlösning minst två tre dagar i rad när jag har äl men de är så lätt att de blir irriterat när vi gör så ofta (känsliga människor haha).

De där med bisolvon har jag tidigare bara viftat bort för att ja inte vill vara så "desperat" innan ja försökt ett tag men vi får väl se... Jag är ju egentligen en ganska desperat människa och vill ju påskynda processen så mycket det går.
  • efg
    201405 skrev 2014-10-21 15:19:21 följande:

Nu kom mensen helt utan förvarning!

Tror det var rester av ppillret som spökade :s

Åh vad tråkigt! Men då får du fortsätta med oss nästa månad! :)
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober