• Krishna

Vi med BIM 13-19 oktober

efg skrev 2014-11-04 20:26:42 följande:

Ja hörrni, hur får man egentligen tiden att gå snabbare? Tycker verkligen det är skitsvårt att släppa alla tankar och känna efter om man kan hitta tecken på graviditet eller att mensen skulle va på ingång.

Jag tycker själv att ja har lite symptom men de kanske bara är självframkallande pga så hög önskan! Känns som att jag står på en slags balansbräda och vickar mellan tankar som "jag är gravid" och "det sket sig nu med". Varför håller jag på såhär.. De är väl bara att vänta och se vad som händer..

Tänkte du testa innan du passerat bim krishna?

Jag känner så väl igen mig i det du skriver! Vi alla vet att vi ska slappna av och inte tänka på det men det är totalt omöjligt ibland.

Eftersom jag inte känner någonting ska jag försöka hålla mig till BIM iaf innan jag testar.
  • Krishna

Det blir nog att jag testar när sambon är med.
    Men jag känner verkligen ingenting annorlunda, så fast vi körde runt äl så känns det inte som att det har blivit något. Eller så har det blivit nått bara för jag inte känner nått :D Haha det är knäppt allting!!

När har du BIM efg?

• Krishna
    efg skrev 2014-11-05 21:05:46 följande:

Har ju en ojämn lutealfas så har bim nu mellan 4-8 nov, fortfarande ingen mens, så hoppet är inte ute!

Testar du efter den 8:de då? Känner du något speciellt?

Det är bara att hålla tummarna :)
  • Krishna
    efg skrev 2014-11-06 10:04:28 följande:

Ja jag ska testa 9e (fars dag) om mensen inte kommit då den har fortfarande inte kommit så börjar bli sjukt spänd!

Vill inte erkänna mina symptom egentligen för jag är så rädd för att jag inbillar mig men ja de finns lite symptom där ..

Då får vi bara hålla tummarna att det inte är inbillning utan riktiga tecken :)

Tänk att vi längtar och väntar med spänning varje månad på samma sak. Vad många barn det faktiskt finns som är planerade och så älskade innan de ens finns :) Det tycker jag är så fint!
  • Krishna
    efg skrev 2014-11-06 18:06:29 följande:

Tack! Ja de är verkligen fint! Tänker samtidigt på alla de barn som inte är önskade eller älskade .. Känns så hemsk att man skaffar "nya" barn till denna värld när de är så många som behöver en familj. Men samtidigt så är det ju en speciell känsla att få bära sitt eget barn och att barnet är skapat av en själv och den man älskar..

Fortfarande ingen mens.. Blir så nervös av detta!

Jo det håller jag med dig om! :)
  • Krishna

Igår fick jag mensvärk i 10 minuter, inte molande värk utan det kändes verkligen som jag brukar ha mensens första dagar. Så jag sprang lite oftare på toa för att inte blöda ner hela byxorna på jobbet, men nej. Ingen mens överhuvudtaget! Kände stickningar i livmodern, lixom öm så som jag brukar vara vid mens igår kväll när jag lade mig. Men mensen har ännu inte tittat fram.
    Hade sex imorse, tänkte att nu sätter det väl igång blödningen. Nopp! Körde ett pass på gymmet, plus en långpromenad med hundarna. Har alltid satt igång mensen då. Än har jag inte sett nått.
    Vågar faktiskt inte hoppas någonting ändå eftersom jag kände så som jag gjorde igår.

• Krishna

Drygt det där med väntan. Ja om du har fått förskjuten bim kanske det inte syns än på stickan, efg. Men så länge mensen håller sig borta så :)

Jag testade igår med cb och det blev negativt, testade med testlagrets stickor idag och det var negativt. Men ingen mens än. Men jag har inga symptom alls. Tyckte att bröstvårtorna ömmade lite igår (får aldrig ont i brösten vid mens) men det är högst troligt att jag bara inbillade mig. Så jag bara väntar på mensen nu. Men samtidigt önskar jag ju för allt i världen att den inte kommer!! Man velar fram och tillbaka.

• Krishna

Jag väntar nog iaf till onsdag innan jag testar igen. Längre än så har jag inte tänkt än :)
    Tänkte att jag ska köra ett gympass idag igen för att se om det vill hoppa igång den här gången då. Nu är jag ju ändå på bim.

• Krishna
    efg skrev 2014-11-10 11:59:27 följande:

Jag ska nog också vänta till onsdag.. Minst. Även om ja vill testa hela tiden!

Funderar på att lägga upp en bild på mitt test i den där "spöktråden" bara för att folk ska säga att de ser två streck :p (eftersom att jag typ aldrig ser två streck på de bilderna som folk lägger upp men alla svarar ändå att de ser två streck :D) kanske bara är jag som är blind?

Bra att ställa in sig på att få mens antar jag.. Hellre att man blir positivt än negativt överraskad. Dock behöver jag nog känna hopp så länge det går..

Haha! Ja jag brukar gå in på den tråden ibland för att se om man ser nått. Ibland är det ganska blankt fast endel säger att det är nått. Man vill nog så gärna se!

Jo visst vill man ställa in sig på negativt men det finns alltid en liten tanke där att det har fastnat något, varje gång :) Jag tror inte att man helt kan nollställa sig i väntan.
  • Krishna

Har fått lite mensvärk igen. Sitter på tåget till jobbet så jag hoppas inget händer den närmsta timmen :)

• Krishna

Ingen mens. Har haft mensvärk från och till hela dagen. Aldrig varit med om det!! Tänkte testa med billiga tester imorgon. Vill inte slösa dom dyra :) Jag har regelbunden mens som alltid har kommit inom rätt datum.

• Krishna

Ja absolut! :) 

Jag har läst att en del har fått positivt på äl-tester och varit gravida. Men det kanske inte är de säkraste sättet att få ett ärligt svar.
    Så spännande när man inte vet något och väntar med spänning :)

• Krishna

Negativt test. Inte hänt något nytt. Nu har jag lovat sambon, och mig själv att vänta till lördag på att testa igen.
    Kanske att jag stressar upp mig och mensen bara är sen för den sakens skull. Ska försöka leva på som vanligt och inte tänka på det. Försöka iaf.

• Krishna

Jag förstår dig att man bara vill få igång kroppen och mensen. Eftersom jag inte känner några gravidsymptom förutom lite mensvärk från och till men ingen mens. Det oroar mig oxå att något har blivit fel i kroppen då jag har alltid haft regelbunden mens i 6 månader och nu är den spårlöst borta!! Men jag har vita flytningar :/ Så det verkar inte vara ur system ändå.

Varför ska det vara så svårt? Ibland önskar jag att jag blev gravid av misstag för då verkar det ju gå på en gång...

• Krishna

Klart man blir ledsen när man önskar sig det motsatta. 
    Jag försöker släppa allting, men det går inte till 100%. Påverkar det verkligen så mycket om man tänker på det ibland? Jag menar då kommer det nog vara omöjligt för mig. Visst går jag inte och letar symptom på mig, men det är en stress i sig att inte veta när mensen dyker upp. Man måste alltid komma ihåg bindor/tamponger när man är borta hemifrån. Så det är ju omöjligt att släppa det helt.

Hur gör du efg? Hur släpper man allt som alla säger att man ska göra?

• Krishna

Ja men så gör jag oxå. Jag har det i tankarna men det hindrar inte från att göra andra saker, jobba, träna, städa osv.

Så om vi säger en lugn tanke, utan att man blir frustrerad och frånvarande, bör ju inte förhindra allt för mycket hoppas jag. Sen glöms det ju bort helt emellanåt oxå :)

• Krishna

Mensen kom nu. Tre dagar försent. Tänk vad mycket man hinner tänka på tre dagar...

• Krishna

Denna eviga väntan...tycker synd om dig efg.

Själv ska jag försöka ta nya tag tills nästa gång, då ska det fan i mig bli en bebis! :D

• Krishna

Jag tycker oxå att det är skönt att kunna få bli ledsen och deppig i det här och det finns snälla människor som ni som stöttar och förstår vad man går igenom.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober