• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Hehe det har jag gjort länge nu :P Men bebis lyssnar inte, lika envis som sin bror :P

Ja, jag var också inställd att gå över den här gången då man gjorde det sist. Men även om man gör det så blir man ändå besviken varje dag man vaknar för att ingenting har hänt :P

Hur går det med Tage och casper? Blir ni kvitt förkylningarna och öroninflammationen?

• Mee

Vad skönt att allt går bra med familjelivet och att både du och edgar är på bättringsvägen! :) Hoppas inte sambon smittar ner er igen så förkylningarna bara går runt, runt!

Hehe ja jag ser också fram emot förlossningen när den nu kommer. :P Ska få en till hinnsvepning imorgon så får se om jag har bebis innan måndag ^^

Heheh jag förstår det, så mysigt att vara gravid. Längtar själv efter trean och då har jag inte ens fått min tvåa än :P

Det löser sig med barnvakt när det väl händer ska du se ;)

Här står svärfar ständigt på standby och frågar dagligen om det är dags än :P

• Mee

Ja, det är så tråkigt. Man känner sig så otillräcklig :( Får göra det, mysa till det extra med Wilhelm på typ drakborgen (lekplats inomhus) så mycket vi kan. :)

Skönt att det såg bra ut hos bm men tråkigt att du inte får börja träna än. Men kanske bra att hon upptäckte det så du inte gjorde dig mer illa i bäckenet! :)

Jag har en stor känsla av att den här graviditeten också kommer sluta med ks. Har fortfarande inga känningar att en förlossning är på G. Det enda jag har nu är sammandragningar. Känns ingenting i ryggen eller neråt mot bäckenet när de kommer.

En annan anledning till att jag tror det är att jag misstänker att jag är trång i bäckenet. Jag öppnades ju bara 3 cm förra gången och vad jag vet nu fortfarande har 1.5 cm på tappen.

Tycker ni jag tänker konstigt? :O

Men men vi får väl se hur det går.

• Mee

Så, då har jag varit hos bm idag då.

Hon kom inte riktigt åt denna gång heller. Tappen lutade lite bakåt och var inte helt öppen. Så vi får se vad som händer men tror det inte händer någonting faktiskt.

Hon ringde också förlossningen eller ultraljudavdelningen (kommer inte riktigt ihåg vilken av dem) och jag fick tid kl 8 nu på måndag för att se vad som ska göras. "Uppfyller" jag vissa kriterier så kan jag bli igångsatt samma dag eller dagen efter. Men det beror på hur det ser ut som sagt och vad läkarna tycker och tänker. :)

Hoppas jag uppfyller kriterierna :D

• Mee

Jag mår bra, lite tröttare än vanligt men det är väl för att man gått över tiden och inte sover så bra.

Inatt har jag faktiskt haft förvärkar och fått mig att vakna av dem. Förvärkarna har håller fortfarande i sig och slemproppen har gått i omgångar sedan imorse. Så det kanske är något på G snart ändå. :)

Ska till sjukhuset imorgon kl 8, får se vad de säger då. Jag hoppas på att de kan hjälpa mig lite på traven :)

Härligt att ni fortfarande har kontakt i gamla klassen Felicia! Hoppas ni hade det trevligt! :)

Det var snällt av svärisarna Anna. :) Man vet ju aldrig ibland måste man ju iväg och en promenad tar kanske för lång tid eller att det är för långt dit :)

• Mee

Ja, nu händer det allt något. :D Jag hoppas jag får sova inatt så jag orkar med sjukhuset imorgon. Gissar på att jag inte kommer få riktiga värkar än. :)

Ska ta mig en dusch och ett par alvedoner en stund innan läggning tänkte jag :)

Det är lite spännande faktiskt, var inte med om det här med Wilhelm så det är en helt nu värld liksom ^^

Idag har vi faktiskt äntligen haft mindre än -8 grader, samt att det har börjat snöa igen. Riktigt skönt faktiskt :)

Med Wilhelm så var jag ganska överbeskyddande när det gällde det där. Men tror det bottnar lite i att han hade kolik också när han var bebis.

För mig blev det också ibland att svärmor och hennes mamma tog Wilhelm ur min famn när han var ledsen så de skulle trösta honom. För mig är det att gå över gränsen alldeles för mycket!

När dina kompisar eller andra som håller i edgar när han blir ledsen får kanske lite lätt panik för de inte vet vad de ska göra, eller så är de rädd att du tror att de har gjort honom något eller bara blir stressad helt enkelt. De kan ju inte läsa hans signaler på samma sätt som du kan. :)

Du gör det du känner passar er bäst och jag tror att ingen dömmer dig för det :)

• Mee

Värkarna tilltog rejält igår kväll. Kunde inte sova trots dusch och alvedon. Låg och skämta med sambon att jag verkligen inte ville att vattnet skulle gå i sängen då jag hade en kudde mellan benen. Så efter sista värken jag hade för stunden gick jag på toan. Då går vattnet på väg till toan. Så det var bara stt ringa förlossningen och barnvakt. :P

Fick kolla ctg och ultraljud, bebis låg riktigt men var ruckbar så fick bara ligga ner.

Blev flyttad till kvinnokliniken där jag och sambon fick sova över (fick sovdos) trots dosen så vaknade jag av värkarna.

Sedan vid 10-11 tiden idag så fick jag åka hem då värkarna hade avtagit. Men ska in igen imorgonbitti. Så får se vad som händer! :)

• Mee

Ja, jag hoppas det :) Orkar inte med det här längre :P

Jadå, tränar gör jag hela tiden nu här hemma tack vare alla förvärkar eller värkar eller vad det ska kallas som. :P

Ja, jag hoppas jag kan det. Har ju tur att min underbara sambo är med <3

• Mee

Just nu mår jag bra men i natt var det annat. Hade så ont av värkarna så jag grina faktiskt. Men tror det mest berodde på att jag var så slut. Ingen riktig sömn och konstanta förvärkar hela dagen igår som kom i intervaller. Som tätast var det 2-3 min mellan dem sedan kunde jag få "vila" i ca 4 min så de kom mellan 6-7 minuter. Så höll det på hela dagen och kvällen igår.

Vi åkte in inatt också då det gjorde alldeles för ont men tappen var inte utplånad och värkarna var inte så regelbundna som de ville. Så fick en dos morfin och har fått sova som en gud inatt :P

Just nu sitter jag och väntar på doktorn och vi ska se hur vi ska gå tillväga. Förmodligen sätts jag igång idag (denna gången med) och så får vi se efter det.

Men eftersom vattnet gick natten mot måndag så blir det väl bebis inatt/imorgon oavsett då man inte får gå mer än 3 dagar med vattenavgång har jag hört.

Haha värsta novellen, hoppas ni orkar läsa ;)

• Mee

Jaså, vad roligt! Hoppas det går bra för din kompis! :)

Ska bli igångsatt nu med något som heter Propess, tydligen en bricka som man för in i slidan som ska hjälpa en att stimulera värkar och sånt. :)

Åhå sedär! Storkillen! :D

Äh jag tror det går bra att han sover på sidan. Det gjorde sonen från att han föddes. Se bara till att stötta upp ordentligt så han inte tippar framåt på magen :)

Usch vad nervös jag blev nu! Om max 24 timmar får jag träffa och hålla i min bebis! <3

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober