• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Nu har jag haft mig en timmes ctg med igångsättning. Värkarna gör ondare och verkar ha satt sig på höften. Har så satans ont i dem så jag vill grina vid varje värk.

Blev också illamående under ctgn. Vet dock inte om det beror på att jag låg på rygg under hela den timmen eller om det är propessen som påverkar mig.

• Mee

Imorse kom vår älskade dotter :) Var inte en lika rosaskimrande förlossning som ni hade utan lite mer traumatisk kändes det som.

Blev en vaginal förlossning till slut ändå men var tvungen att klippas för att hon skulle kunnas krystas ut samt sys akut utan bedövning efter förlossningen då jag blödde ganska så rejält. Förlorade 1400 ml blod uppe på förlossningen och ca 300 ml blod nere på op. Blev akut opererad med spinalbedövning då hinnsäcken fastnade i ärret i livmodern från sonens födelse.

Så kan säga att jag är mer än öm och ganska blåslagen där nere, hehe.

• Mee

Åh vad tråkigt! Kommer inte in via appen så kan inte lägga in bild på mitt nya underverk. :/

Får se om det går imorgon! :)

Fick komma hem idag strax efter lunch, så skönt! Har varit på sjukhuset och ifrån Wilhelm sedan i måndags. Skär i hjärtat bara att tänka på det! :(

Ellie vägde 3844 gram (tyngre än storebror :P) och var 50 cm lång :)

• Mee

Oj, förlåt att jag inte har svarat tidigare. Man är ju i himlen nu som ni vet ^^

Ja det var riktigt skönt att åka hem tidigare. Alla värden såg bra ut för både mig och lillan så det fanns ingen anledning för oss att stanna kvar.

Ja, jag blev alldeles tårögd när jag fick se Wilhelm och Andreas kom och hämtade oss på sjukhuset. Saknade de båda så oerhört mycket. <3

Vår helg har varit helt okej. Vi har farit och flängt mellan Bauhaus och den nya lägenheten som vi renoverar upp lite. Flyttar nu på söndag. Längtar!! :D

Man har märkt på Wilhelm att han är lite avundsjuk eller hur man ska säga nu när vi har Ellie hemma. Men han är jätte snäll med henne. Pussar och smeker på henne. Skrattar när hon gör ljud eller bajsar :P

Han försöker att lyfta henne själv och tar varje chans han får, så man kan inte lämna honom själv med henne. Han ska också vara med på varje blöjbyte och hjälpa till med att blöta pads så man kan göra rent henne. Helt enkelt en stolt storebror <3

Första dagarna har varit omtumlande om jag ska vara ärlig. Bristen på sömn och en trotsig pojke gör att man känner sig otillräcklig så jag har gråtit lite grann. Även andra saker som med min mamma och så har påverkat mig negativt.

Allt det plus alla hormoner som finns i kroppen påverkar en också ganska mycket. Men det går väl över det också så småningom :)

• Mee

Idag har vi varit på återbesök på sjukhuset :) Allt såg bra ut med Ellie och hon hade lagt på sig lite. Väger nu 4010 gram ^^ <3

• Mee

Vad skönt att casper har vant sig vid att dela på uppmärksamheten! :)

Ja, hon växer jätte bra. Känns som det enda hon gör är att äta och sova :P

Åhå, sedär. Storkillen! :D

Åh nej, hoppas det är en mildare förkylning denna gång! <3

• Mee

Haha ja det är ju så ^^

Åh vad roligt! :D Vad tycker casper om det? :) Tänker nu kanske det inte bara är en som skriker och sover hela tiden :)

Åh vad skönt! Håller verkligen tummarna för att det inte blir värre!

• Mee

Åh vad mysigt och gulligt! Precis som det ska vara <3 Hoppas det håller i sig när de blir äldre också ^^

Åh hjärtat smälter när man får höra såna saker <3 Wilhelm har inte riktigt det ordförrådet än men han tycker att vi ska byta blöja på Ellie ofta så han får vara med och hjälpa till ^^ <3

• Mee

Tack<3 Ja, det känns helt rätt med mina två små. Var lite orolig hur Wilhelm skulle acceptera Ellie men det har gått bättre än förväntat :)

Haha jag vet vad du menar! Det är samma här! :D Det är så roligt att se deras utveckling! :)

• Mee

Hej hopp tjejer! Har varit lite mycket här hemma. Flyttade ju i söndags så bor numera i flyttkaos där ingenting är som det ska och på det så är båda barnen förkylda :(

Wilhelm funkar det helt okej med. Han är på bättringsvägen men lillan är jätte snorig och har tjockt mörkgult snor :(

Hoppas det är bra med er båda och familjer och att barnen har hunnit kurera sig. :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober