• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

201405 skrev 2014-10-14 14:47:57 följande:
    Riktigt fint!! :D

Här har mensen inte kommit än iaf, men kan vara bim imorgon med... Känner dock inget som tyder på varken grav eller mens :/ håller fortfarande tummarna iaf, för er andra med!
    Ja så länge mensen inte kommit finns det ju hopp :) Jag håller tummarna för er:)
  • ticcer
    Smedegaard skrev 2014-10-14 17:41:14 följande:

Amanda heter jag, 20 år och plussade igår, går allt son planerat så har vi en liten hos oss runt den 22 juni 2015! Vi är överlyckliga, min sambo är 22 år och vi bor i en stor villa i Gualöv, en bit utanför kristianstad! Det är min första graviditet och jag är super spänd!

Träffa barnmorska den 7 november!

Tog 2 veckor för mig att bli gravid efter avslutad p-pillerkur! Blev chockad och trodde inte alls det skulle gå så fort!

Just nu mår jag bra, mår illa från och till men inte så att jag ska spy. Har lite värk i "tjejmagen" och vääääldigt svullen över magen! Min sambo har verkligen tagit sig in i rollen och hjälper till, stöttar och är förväntansfull, vi längtar så mycket :D

Välkommen hit :)
  • ticcer
    Emlan88 skrev 2014-10-14 19:17:17 följande:

Hej! Följer gärna med här, har bim den 19/10 o är nu på tredje försöket. Denna gång har jag tagit ägglossningstester också bara för att vara säker på att pricka rätt dag. Haft molande värk nere i magen o bak i svanken i tre dagar nu, ger en ju lite förhoppningar.

Har två barn sen innan födda 2008 o 2010, så nu var vi sugna på ett småsyskon. Även barnen tjatar om att dom vill ha en bebis :)

Välkommen hit :) 

Låter ju bra med värken, håller tummarna för er skull :)

Så mysigt med 2 barn redan :D
  • ticcer
    efg skrev 2014-10-14 20:32:39 följande:

Stort grattis till er som pussat! :D

Vi som får äran att ha lika spännande i November undrar jag om vi ska fortsätta i denna grupp eller om vi ska skapa en ny (för att underlätta) vad tycker ni? :)

Kanske blir lättast för er att göra en ny grupp :) Lycka till till er som får ge det ett till försök!! :)
  • ticcer
    pottan skrev 2014-10-16 20:51:07 följande:

Det är RFSU:s ja, tror det stod 5 min på förpackningen men får dubbelkolla, får väl kissa på en direkt imorn helt enkelt ????

Är nyfiken, så jag undrar ifall du testade imorse och hur gick det då? :)
  • ticcer
    pottan skrev 2014-10-17 11:44:45 följande:

Testade imorse ja och de såg i princip likadant ut som det igår, verkar ha åkt på ett lätt illamående å känner mig äckligt uppblåst sen igår kväll så det förstärker väl tanken på att det nog var ett plus där ja

Ja det låter ju verkligen som ett plus ju :D ska du ta digitalt? :)

Jag smyger in ett grattis till er :D
  • ticcer
    201405 skrev 2014-10-19 21:19:45 följande:

Bim+5 för mig idag då, fortfarande ingen mens och mensvärken släppte fort igår. Är hyffsat övertygad att jag är gravid, beställt clearblue test som kommer imorgon. Hittat bild på hcg nivåer efter ägglossning. Kopierar in tabell eftersom jag sitter vid mobilen;

18 dagar efter äl; minsta värde rapporterat 9, högsta 10529

19 dagar; minsta 13 högsta 13666

20 dagar; minsta 28 högsta 14441

Detta är alltså graviditeter som överlevt, inga mf. Hcg värdet, vet ej enhet. Länk lh5.googleusercontent.com/proxy/ks0_zxdaT487R3mO4Boh8_cO8KFOSMMAaQDX1yilokuzB9ijKxj72fV8AwJywYLLnMcgZPN_aA6jr5bRbTW7_n5oK-npAysLWXNNKlYAyroCf_QRmYs=w452-h533-nc

Så känns skönt att veta att det är "normalt"! Krävs ju nivåer på minst 50 i hcg värde för stickan ska ge resultat :) jag är ju på dag 19 nu, och dag 22 skulle vara lägsta rapporterade värde 55 så då ska jag få pluss om jag är gravid.

Åhh håller tummarna för att du är gravid :D
  • ticcer
    201405 skrev 2014-10-20 12:58:52 följande:
    Åh hoppas jag kan göra er sällskap idag eller imorgon! :)
    Det hoppas jag också! :D
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober